47 jaar en misschien zwanger?

Hallo,
Vroeger kwam ik hier heel vaak... Maar mijn kinderen zijn ouder nu (10+14jr) ...
Maar er is iets raars gebeurt... Ik heb al 2mnd geen menstruatie. Sinds een week of 3 moet ik heel vaak plassen. Naïef als ik was keurig mijn urine laten testen bij de huisarts maar geen blaasontsteking.
Maar ik ben los van mijn zwangerschappen altijd stipt met mijn menstruatie.
Ik dacht het is de overgang maar een vriendin zei vandaag raar misschien maar zou je niet eens een zwangerschapstest doen?
Ik weet me eigenlijk geen raad. Ik ben 47! Kan toch nooit..?

Waarom zou dat niet kunnen ? Mijn moeder bleek op haar 46ste zwanger en ik heb dus nu een zusje van 12 jaar. Je kan er voor de zekerheid een testje tegen aan gooien’ dan heb je in elk geval zekerheid.

Ik zou voor de zekerheid een test doen, dan weet je het ook zeker. En anders zou ik de kans in acht nemen dat je toch echt in de overgang aan het gaan bent! Bij mijn moeder was de menstruatie ook zeer onregelmatig toen ze eenmaal in de overgang kwam: dan twee à drie maanden niks, en dan ineens een paar weken enorm vloeien waar het maandverband niet aan te slepen was. Deze afwisseling heeft volgens mij zo'n 2 jaar geduurd tot ze helemaal niet meer menstrueerde.
Als je het niet vertrouwt, een test doen. Eventueel een bloedtest aanvragen bij de huisarts. En als daar niks uit komt, dan is het wellicht toch de overgang ;)

Het kan altijd, vroeger kwamen er heel veel nakomertjes voor. Ik zou ook even een test doen. En anders is het toch de overgang. De hormonen van de overgang zou ook kunnen veroorzaken dat je zo vaak naar de wc moet.

Terug
Bovenaan