4de IUI is nu officieel afgelopen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wij hadden gistermiddag een IVF / ICSI intakegesprek bij onze fert.arts.

Ze vroeg wanneer we wilden beginnen, toen ik vertelde dat ik nog niet ongesteld was geworden vanwege de Progestan bolletjes en dat dat waarschijnlijk morgen (vandaag) zou worden, zei ze: zullen we gewoon even een testje gaan doen.
Nou oke, ik naar de wc met mijn potje, kon dus echt niet plassen, maarrrrrrrrr............wat er wel uit kwam was een klein rood/bruin kloddertje (sry). Beetje lullig wel, precies op dat moment. Waarom kiezen de  altijd precies een raar moment uit om te komen.
Maar ja, we hadden meteen duidelijkheid en konden meteen afspraken maken.
We waren niet geschrokken want we wisten eigenlijk al dat deze IUI niets zou worden.

We  hebben besloten om  deze ronde even rust te nemen, aangezien ik weer flink op mijn kop stond van de Progestan. Die 2 mnd rust voor deze IUI was ik weer helemaal kwijt.
5 dec. hebben we een gesprek met de IVF vp en dan wordt de hele behandeling nog eens goed met ons doorgenomen. We moeten daarna ook nog naar het Erasmus mc in Rotterdam voor het 1 en ander.
Als ik  dan ergens halverwege dec.  weer ongesteld wordt, dan begin ik meteen met Decapeptyl. 2 jan. heb ik dan een uitgangecho. Daarna mag ik gaan "broeden".

Na de punctie,  en nadat  mijn man met het koffertje met mijn follikels naar Rotterdam is gereden, komt het "moment supreme" voor mijn man.
Aan de hand van zijn score wordt er beslist of het IVF of ICSI wordt. Ik heb nog gevraagd of dat geen probleem is, als dat nog niet van te voren bekend is ivm voorbereidingen in het lab, maar in Rotterdam wordt het schijnbaar altijd op het moment zelf beslist.

Nou meiden, hierbij neem ik afscheid van mijn IUI lotgenoten en sluit ik me aan bij het IVF lotgenoten clubje.
Ik ga mezelf er maar meteen bijschrijven.

Kruimel

Hoi Kruimel, wat vervelend dat ook IUI 4 mislukt is, maar nu kom je wel meteen een paar grote stappen verder en fijn dat jullie al na poging 4 met IVF mogen beginnen, wij pas na poging 6. We welk ziekenhuis ben je onder behandeling? Ik begrijp nl. dat je niet voor het complete IVF gebeuren bij het Erasmus zit, wij ook niet hoor. Het Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam doet alles tot en met de punctie en de rest wordt in het Erasmus gedaan! Ik vind het allemaal best spannend, maar kan het allemaal goed relativeren. Ik denk dat dat vooral komt, omdat we er lekker even 2 weken tussenuit zijn geweest en nu weer vol frisse moed zijn.

Ik word als het goed is in de loop van de volgende week ongesteld en ga dan beginnen met de neusspray Syranel en daarna volgt vanzelf de rest!

Succes met alles en tot horens!

Knuffel van Pleun

Hoi Pleun,

Wij mogen nu al stoppen met IUI en beginnen met IVF vanwege  de slechte zaadkwaliteit van mijn man.
Mijn man zit geregeld onder de 1 miljoen na bewerking, soms er boven. Hij schommeld tussen de 700.000 en  2 miljoen, 1x een uitschieter van 3,2 miljoen.
De fert.arts en wij ook zien geen heil meer in IUI. Dus vandaar de vroegtijdige afbreking.

Wij zijn onder behandeling in een zh een half uurtje rijden van Rotterdam (noem de plaats even niet, want je weet maar nooit wie dit leest)

O ja, lief van je dat je mij op de IVF lijst hebt gezet, maar je hebt me in 1x 4 jaar ouder gemaakt. De tijd gaat hard maar zoooooooo hard.

Jij ook heel veel succes met je 1ste poging, ik ga voor je .

Kruimel

Hoi Kruimel,

Welkom bij het IVF-clubje. Jammer zeg dat de IUI niet gelukt is! Gelukkig ligt de kans op succes bij IVF een stuk hoger. Ik ben in oktober begonnen met mijn allereerste IVF-poging. Eerst moet ik drie maanden Lucrin spuiten, ik heb er nu 2 achter de rug. 15 December is de uitgangsecho en daarna de "broedtijd". Waarschijnlijk is de punctie begin januari. Daarna volgt de spannendste periode. Ik moet trouwens ook voor de terugplaatsing naar het EMC in Rotterdam. Misschien kom ik je daar wel tegen . Zie je er erg tegenop? Ik in het begin wel, ik vond het ook heel spannend. Ik was heel bang hoe ik op de hormonen zou reageren, maar tot nu toe valt het alles mee. We doen het uiteindelijk hopelijk voor een goed doel. Ik wens je veel succes en ga voor je duimen

Groetjes en liefs, Ibbeltje

p.s. Pleun, ik wens jou ook heel veel succes en duim natuurlijk ook voor jou. Het grappige is dat ik in precies dezelfde ziekenhuizen loop als jij. Misschien heb ik je zelfs al een keer daar gezien terwijl ik niet eens weet hoe je eruitziet. Ik moet trouwens 15 dec. weer naar het SFG voor een uitgangsecho.

Hee Kruimel,

Jammer dat het niet is gelukt middels iui maar ook wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent en jullie al zo snel aan de beurt zijn.
IVF/ICSI geeft zoveel meer kansen dan iui dus hopenlijk heb je heel snel goed nieuws te vertellen op dit forum!!

SUCCES!!
lfs ing

Hee lieve Kruimel....

Wel balen hoor dat ook de laatste iui niet gelukt is...
Maar zoals Ing al zegt...het is ook wel erg fijn te weten dat je nu met ivf mag starten en daar gewoon meer kans mee is....
Ik zou dat ook wel willen ipv iui....heb daar toch minder vertrouwen in...
Ik hoop dat net als bij Ing en Babs de eerste ivf poging meteen slaagt...
Zou super zijn!!!
Heel veel sterkte met alles en heel veel succes!!
Broeden maar op die eitjes!!
Liefs Linnepinnie

Nou da's ook leuk, zet ik hier een heel verhaal neer, heeft de site weer kuren. Nog een keer dan.

Hi lieve Kruimel,

Mooi balen dat ook deze laatste IUI niet heeft gebracht wat jullie wensen. Maar je had het zelf dus wel goed gevoeld. En leuke timing weer idd van de . Ik hoop voor jullie dat IVF jullie droom in vervulling laat gaan en dat het niet bij ruiken blijft!! Dit nieuwe hoofdstuk wat jullie nu instappen heeft vast een sprookjesachtig einde!! Ik wens het jullie enorm toe. Het is jammer dat IUI "slechts" goed was voor een miskraam, aan de andere kant heeft je dat misschien ook het vertrouwen gegeven dat het wel kan. Deze kansen worden met IVF volgens mij alleen maar groter, en dan gaat het verdorie ook gewoon goed hoor!!! Lieve meid, heel veel sterkte voor jou en je mannetje om dit samen aan te gaan en je hier door heen te gaan slaan. Ik denk aan jullie.

Heel veel liefs
Scorpy

Terug
Bovenaan