4e blaasontsteking!! :-(

Ik baal echt als een stekker!
Anderhalve week geleden de laatste kuur afgerond die ik in het ziekenhuis had gekregen voor blaasontsteking, vanmorgen urine laten testen en nou is het WEER niet goed.
Ik word er zo moedeloos van! Dit zou de 4e blaasontsteking op rij zijn voor mij.. ik snap er niks van. Drink minstens 2 liter elke dag, neem een overdosis vitamine C en ook nog cranberrytabletten. Toch komt het steeds terug en ze kunnen niet vinden waar het vandaan komt.
Die kuren kunnen toch nooit goed zijn voor mijn kleintje?
Sorry hoor, even een klaagzang maar ik weet gewoon even niet meer wat ik nou moet!
 
*klopt op ongelakt hout* Ik heb tot nu toe geen blaasontsteking gehad tijdens mijn zwangerschap, maar ik leef met je mee, want ik weet hoe afschuwelijk het is! Hoop voor je dat het snel ophoudt!
 
Hallo Lince,
Lijkt me heel erg vervelend. Ik weet van een vriendinnetje van mij dat die 'altijd' blaasontsteking kreeg na het vrijen met haar vriend. Iedere keer was het raak. Vond dat erg vervelend, zeker omdat ze maar een paar condooms kreeg van de arts, met de opmerking: dat moet toch wel genoeg zijn!
Misschien vrijen met condoom?!
 
Hm maar dan zou het toch voor de zwangerschap ook al zo moeten zijn? En het komt niet van het vrijen waarschijnlijk.... Maar toch bedankt voor je tips, ik neem ze zeker de volgende keer weer mee!
 
Hey lince,

Het kan wel hoor dat je er nu meer last van hebt terwijl je er eigelijk nooit of nauwelijks last van had. Ik ben een tijdje geleden naar de HA gegaan met pijn in mijn ribben die niet weg wou trekken. Ze hebben toen ook een urine onderzoek gedaan en ja hoor een blaasontsteking. Ik had totaal nergens last van, dus niet meer plassen, geen pijn bij het plassen enz enz. Achteraf bleek de pijn in mijn ribben ook niet van mijn blaas af te komen maar was het een spierenkwestie. Ik kon me niet eens meer herinneren wanneer ik ooit een blaasontsteking had gehad en vroeg de HA ook waarom ik dat nu ineens wel had. Het blijkt dat je vagina nu minder "zuur" is en daardoor kunnen de bacterieen makkelijker doordringen. En door een andere ligging van de blaas (doordat die aan de kant is gedrukt door de baarmoeder) kunnen er restjes urine in de buisjes blijven staan dus ook weer een kans voor de bacterieen. Net las ik ook nog dat er schijnbaar meer voedingstoffen in de urine zit en dat dat ideaal is voor de groei van nog meer bacterieen.
Zo het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt
 
Terug
Bovenaan