4e fles ineens eraf houden??

Mijn zoontje is 5,5 maand, op het cb kreeg ik te horen dat er een fles af mag. Hij krijgt nu
0900 uur:200 cc
1300 uur:200 cc
1500 uur:fruithapje
1700 uur:200 cc
2100 uur:papfles
Ze zei dat ik het beste de fles van 1700 uur kon vervangen door een warme maaltijd met toetje na. Mijn zoontje eet goed en lust ook groente mag hij dan al meteen een heel potje van 150 gr en die fles er gelijk af houden, of moet je die eerst afbouwen. Ze zei zelf dat het gelijk kon maar ik wil even weten wat jullie ervaringen zijn en hoe ik dan het beste mijn voedingsschema aan kan passen. Uiteindelijk zal hij met de pot mee-eten maar dat is pas om 1800 uur, dus hoe ik dat dan weer???

bedankt, groetjes Martine
 
Hoi Martine!

Lastig he, al dat gepuzzel. Uiteindelijk past het allemaal in elkaar, dat zal je straks zien.
Mijn dochter is bijna 9 maanden en met 6 maanden ging de fles van 16.00 eraf (ze dronk toen ook nog maar 100cc)en ging ik over op groente. Ik gaf dat om 17.30 en doe dat nog steeds. Ik gaf gewoon tot ze zelf stopte en dat was na een halve pot (ze at dus 100 gr).Een beetje fruit na of een danoontje start gemixt met wat kwark om het hele zoete eraf te halen. Om 19.45 krijgt ze dan de fles en gaat dan lekker slapen.

Meestal is het in het begin zo dat je zoontje wat vroeger zal eten dan jullie. Maar hoe laat gaat hij precies naar bed? Gaat hij pas om 21.00 of maak je hem om 21.00 wakker voor de fles? Als hij opblijft kun je hem best zijn groente pas om 18.00 geven, dan zit er 3 uur tussen. Als hij eerder gaat slapen, kun je dan niet gewoon proberen hem dan meteen de fles te geven? Dus om een uur of 19.30/20.00? Of is dat niet mogelijk?

BEn benieuwd hoe het straks gaat. Laat je t nog ff weten? Succes! Groetjes, Marieke
 
Sinds ongeveer een week zit mijn zoontje (5 maanden) ook op 3 flessen. Zijn schema is als volgt:
8.00 210 cc melk (5 schepjes Friso en 2 schepjes Friso Extra, andere flessen idem.)
12.00 210 cc melk
15.00 fruithapje, heel potje Olvarit 4 maanden van 150 gram of 3/4 potje Bebirix.
18.00 groentehapje, heel potje Olvarit 4 maanden van 150 gram
20.30/21.00 210 cc melk.

Meestal lukt het met dit schema, soms wil hij geen/weinig groente of heeft hij meer trek en dan geef ik 's middags nog een fles melk (i.p.v. groente) of wat melk extra (60 cc)

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Patricia
 
Bij mijn zoontje inmiddels 6 maanden, moest er ook van het cb met 5,5 maand de 4de fles eraf.
Mijn schema ziet er ongever zo uit:
7:30 fles 200cc
11:30 fruithap met liga
14:30 fles 200cc
18:00 groentehap + toetke
21:00 laatste fles met nutrix 200cc
Hij eet alles vers dus ik weet niet precies hoeveel er ingaat , maar het is wel ongeveer zo'n potje warme maaltijd van nutricia soms meer zelfs.
En ik heb het ook van de een op de andere dag de 4de fles eraf gedaan, het ging meteen goed.
Gewoon proberen

Suc6 Desi mv Duncan
 
Mijn dochter is nu 8maand. En mocht van 4 naar 3 flessen,ook omdat ze niet alle flessen meer leeg dronk. Nu heeft ze sinds een week 3flessen overdag. Maar word ze snachts wakker voor de fles,deed ze voorheen niet. Hoort dit bij het afbouwen? Groet Jacqueline
 
Terug
Bovenaan