4e fles (laatste) maar half leeg willen drinken?

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Mijn zoontje wil sinds een paar dagen de laatste fles niet meer leeg drinken. Er blijf nog minstens de helft in zitten.
Nu is het zo dat we sinds 3 weken overgegaan zijn van 5 naar 4 voedingen omdat hij z'n laatste fles niet dronk daar hij dan sliep en er geen behoefte meer aan had.
Het is een paar weken goed gegaan met de 4 voedingen. Hij krijgt de laatste om 20.30 / 21.00 uur met een paar scheppen rijstebloem erin. Dronk deze helemaal leeg om vervolgens te gaan slapen.
Nu is hij klaar wakker. Weigert de rest te drinken en valt daarna ook niet in slaap. Ik moet nu meestal een kwartier tot een half uur wachten om vervolgens de rest (weer opgewarmd) te geven.

Heeft dit iets met het fruit- en groentehapje te maken? Wat hij dus ook krijgt? (het fruithapje 's ochtends en het groentehapje rond 19.00 uur).

Herkent iemand dit en heeft hier advies voor?

Ik kan me niet voorstellen dat hij nu al toe is aan 3 flessen. Hij is pas 5 maanden oud.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rosanne, mama van Quentin
 
Goedemorgen Rosanne,

Ik merkte aan mijn dochter dat ik op een gegeven moment de late avondvoeding eraf moest halen omdat ik haar diep uit de slaap moest halen. Wordt je zoon uit zichzelf rond 21 uur wakker of maak je hem wakker? Bij het bureau hebben ze mij gezegd dat je kids vanaf 6 kilo 's avonds niet meer wakker hoeft te maken. Ik moest er eerst wel aan wennen dat ze 's avonds dan niets van me kreeg maar ze meldt zich wel als ze honger heeft. Zelf ben ik net overgestapt van borst naar flesvoeding en ben blij als er een halve fles in gaat. Misschien is het een idee om de rijstebloem er niet in te doen 's avonds.
Blijft toch lastig zo'n acute verandering. Ik ben er voor dat die kleintjes dat even van te voren melden, kan mama er vast aan wennen. Succes!
 
Hij is of wordt meestal rond die tijd wakker. Als ik hem zou laten slapen dan krijgt hij nog maar 3 voedingen waarvan de laatste fles rond 16.30 uur 's middags. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. (hij slaapt nu tot 6.30 / 7 uur 's ochtends).
Misschien moeten we ons schema vervroegen waardoor hij de voorlaatste fles al om 16.00 uur krijgt en het groentehapje om 18.00 uur en de laatste fles naar 21.30 uur zetten. Misschien is het allemaal wel een beetje te veel en te snel achter elkaar.

Groetjes,
Rosanne
 
Hoi Rosanne,

Mijn dochter is nu 4 maanden, en wij zijn sinds 1,5 week over van 5 naar 4 flessen, om de 4 uur.
ze krijgt ong:
7.00 fles 200 ml( 180ml  + 6 schepjes) + 2 schepjes jbp (tegen spugen)
11.00 zelfde
15.00 zelfde
18.00 groente
19.30 laatste fles 200ml  (180 ml met 6 schepjes) en 2 eetl. rijstebloem.
ze is wel wakker rond 19.30 uur, maar ze drinkt ook steeds minder uit de fles, eerst echt alles toen liet ze opeens 30- staan, en nu word dat steeds meer.

Ik begin ook een beetje te twijfelen, ze is nog zo jong. vond 4 flessen al weinig.
cb zegt dat ze genoeg natte luiers moet hebben, en dan is het gewoon goed.
evt sapje, of water tussen door extra geven voor het vocht.

gr
Jeannette
 
Mijn zoontje vertoont hetzelfde. Laat 's avond van de 210cc er vaak 30 tot soms 60 staan. Slaap vervolgens wel door tot 7.30/8.00 door. Hij is pas 13 1/2 week en zit al vanaf 9 weken op 4 voedingen en sinds 1 week fruit en groentehapje en wat diksap tussendoor. Ik hou 't nu maar zo, hij krijgt wel voldoende binnen overdag en groeit goed.
Ik wordt er wel moedeloos van af en toe. Dan wordt ik onrustig en boos op hem, maar hij kan er natuurlijk niets aan doen.
Het lijkt mij inderdaad ook wel heel vroeg om die laatste fles eraf te halen.
Hoor graag meer reacties.

Groetjes Yvonne
 
Hoi,

Als je het niet vertrouwt dan zou ik gewoon even overleggen met het bureau. Ze hebben altijd handige tips en trucs. Ik heb het gevoel dat mijn dochter zich oplaadt voor de nacht,  omdat ik haar volstop. Na haar middagslaap (rond 16 uur) krijgt ze eerst wat diksap om bij te komen. Om half 5 krijgt ze haar fruithap, om half 6/kwart voor 6 haar groentehap en om kwart over 6/half 7 een papfles van 150 water + inhoud. Allemaal met dezelfde rituelen en  rond half 7 gaat ze slapen tot de volgende ochtend half 7. Ik  doe de danoon na de ochtendslaap  want dat valt nog wel stevig op de maag, heb ik de indruk. Ik geef de grote danoon. Succes weer.
 
Hallo,

Ik denk dat hij er inderdaad nog niet aan toe is om nog een fles af te bouwen, maar ik denk eerder dat het met het tijdstip van het groentehapje te maken heeft. Omdat je dat zo laat geeft heeft hij waarschijnlijk zijn buik gewoon nog vol.
Als je de groente wat eerder geeft bijvoorbeeld tussen vijf uur en half zes, en om acht uur de laatste fles, zit er meer tijd tussen, waardoor hij hem misschien wel opdrinkt.

Succes ermee, Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan