4e kindje?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!
Deze vraag had ik hier al eens eerder gesteld, maar had toen maar twee reacties, dus ik dacht ik probeer het nog eens! (want ik twijfel nog steeds...)
Ik vroeg me af of hier ook dames meelezen/schrijven, die al meerdere kinderen hebben. (vast wel, maar ik ben zelf nieuw hier, of eigenlijk weer eens terug na heel lang weggeweest).
Mijn probleem is de eeuwige twijfel over een vierde kindje! ik heb een lieve zoon van 5 jaar, en twee lieve meisjes van ruim 3 jaar (tweeling ja). Lange tijd vond ik het wel mooi zo, zeker na de tweeling, en de daarbij behorende best zware zwangerschap. Maar de laatste tijd gaat het bij mij steeds meer kriebelen... eigenlijk zou ik best nog een kleintje erbij willen, maar slaat dat wel ergens op?? Het loopt allemaal net zo lekker nu, de kids worden groter, doen geen middagslaapje meer, we kunnen weer van alles, ze zijn alle drie zindelijk, etc. Maar toch moet ik er elke dag aan denken! Nog een keertje zwanger zijn, nog een keer zo'n klein knuffelbabytje, heerlijk. In ons huis zou het wel passen, en naar een grotere auto waren we ook al aan het uitkijken, dus dat is allemaal wel op te lossen. Voor mijn man hoeft het niet persé, maar hij is wel dol op baby's en ik weet ook dat hij zo "om" zou zijn...
Hoe weet je nou wanneer je er niet meer aan moet beginnen of juist wel? (en wat als het er weer 2 zouden zijn!! dan hebben we er 5!!). maar toch laat de gedachte me niet los. Wie staat er ook de keuze wel of geen vierde, en wat zijn jullie afwegingen?
Oh ja, ik ben 32, dus kan qua leeftijd nog makkelijk. (en ik vraag me ook wel eens af of het gevoel misschien wel altijd blijft, dus als je dan voor de vierde gaat, dat het daarna precies weer zo voelt, dan kan je wel aan de gang blijven, haha). Zelf heb ik wel echt het gevoel dat mijn gezin met 4 kids helemaal af is, maar toch, die eeuwige twijfel, moeten we er misschien helemaal niet mee aan beginnen??
Groetjes, yvettexx

Hallo,

moeilijk is dat, wat is nou verstandig..
ik denk dat je bij jezelf na moet gaan waarom je een 4de kind wilt. is dat om het zwanger zijn, om het kleine of een aanvulling op jullie gezin. en dan met je man overleggen waarom wel of niet...
Ik wil je wel heel veel succes wensen met het maken van een keuze, maar je bent gelukkig nog jong genoeg voor een 4de.

Succes!!!

gr Janneke

Wat een dilema ja.

Tja ik denk dat het gevoel van nog zwanger willen worden en een kleintje altijd wel blijft.
Het is en blijft een bijzondere ervaring.. Maar ik denk dat je dan wel in je hoofd moet kunnen zeggen nee het is goed zo.
Ik krijg uit jouw verhaal dat jij niet echt kan zeggen het is goed zo. Jij kunt zelf het beste zeggen of je met een vierde wel kan zeggen.. JA het is goed zo!

Je kunt ook redenen noteren van waarom wel en waarom niet.. en dan kijken wat voor jouw zwaarder weegt.

heel veel succes met je keuze.

Liefs Jazzie

Hoi hoi!

Hier nog zo'n twijfelaar.
De ene dag volledig van overtuigd dat we voor nr 4 gaan, de volgende dag weer niet.
Gek wordt ik van mezelf.
K'heb een dochter van 8 een twee zoons van 6 en 4. Nog een paar dagen en dan wordt ik 32.
Ooit las ik ergens op internet dat de kans klein is dat je spijt van een baby zal krijgen en de kans groot is dat je de rest van leven spijt hebt dat je niet voor die baby gekozen hebt!
Succes met jullie keuze.

gr nix

hai
leuk verhaal door jou heb ik me dan eindelijk aangemeld.
ik zat namelijk ook in de zelfde situatie.
wij hebben een zoon van 6 een dochter van 3 en een dochter van 1.
ik wilde er ook graag 1 bij, maar mijn man wou het niet omdat de laatste veel had gehuild. na weken praten is hij bij gedraaid. op dit moment ben ik ongesteld en volgende week gaan we er tegen aan. wij staan er samen 100% achter ondanks de negatieve opmerkingen om ons heen. ik ben trouwens 30. en wij hebben eigenlijk te weinig ruimte boven dus daar moeten we wat aan gaan doen. wij moeten net als jullie een andere auto zoeken. maar al die dingen vind ik niet het belangrijkste, je hart volgen dat is belangrijk.
en wat jij zij over dat ze nu allemaal zindelijk zijn en dat alles loopt, denk ik je kunt het beter nu doen dan zit je er nog in dan dat je het later doet en nog meer vrijheid hebt en dan weer op nieuw beginnen. daarom doen wij het nu. en als ik je zo hoor zou ik gewoon voor die 4 de gaan volg je hart dat is heel erg belangrijk. heel veel succes en laat even weten wat je gaat doen ik ben benieuwd groetjes ci lo

hoi yvette even een reactie op   jouw stukje ik zelf ben 37 en wij hebben al 4 kinderen de oudste is nu 18 en de jongste 7 wij zijn ook al bijna 2   jaar bezig om weer zwanger te worden maar na 2 miskramen is het nog niet gelukt we gaan er wel weer voor want het gevoel in me is zo sterk ik verlang echt nog naar een kleintje dus als het gevoel in je zegt dat je het graag wil moet je niet meer twijfelen en er gewoon voor gaan groetjes ingrid

Hallo,

Zelf ben ik ook heel erg aan het twijfelen, we hebben drie kinderen (5, 3 en 9 maanden), en mijn wens voor een vierde is ook heel groot. Was er eigenlijk al heel snel na de bevalling mee bezig. Mijn man vind het echter goed zo, hij vindt het erg druk met drie koters, en dat is natuurlijk ook zo ... Zelf kom ik ook uit een gezin van vier, en vond het altijd erg leuk om grote broers en een zus te hebben. De enige reden voor mij om niet voor een vierde te gaan zou het financiele aspect zijn, en dan vooral als ze later evt gaan studeren. Echter, we staan er niet beiden voor de volle 100% achter .... , een paar jaar wachten vind ik ook geen optie omdat ik deze zomer 37 word. Als ik dit zo allemaal opschrijf realiseer ik me wel dat dit voor mensen die al heel lang bezig zijn met het vervullen van hun kinderwens  rauw op hun dak kan komen.  Ik heb immers al 3 gezonde kinderen, dus waar  maak  ik me zo druk  om, moet je niet blij zijn met wat je al hebt, en is het geen egoistische wens ... Kortom, in mijn hoofd gaat vanalles om  en ben er veel  mee bezig en vind het daarom fijn dat er een dergelijke topic is geopend.

Groetjes,
Juna

hai juna8

wat een twijfels allemaal he.
als je nu eens rustig een paar avonden met je man gaat praten.
en ik denk zo als je er 3 groot kunt brengen dan komt het met die 4 de ook wel goed.
als ik je zo hoor wil jij heel erg graag en dan lijkt het me heel erg moeilijk om het dan niet te doen.
ik zelf heb ook weken met mjn man gepraat en nu is het dan eindelijk zo ver.
volgende week gaan we klussen 1e ronde voor de 4e baby.
nou heel veel succes liefs ci lo...

Terug
Bovenaan