4e sprong??

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hoi Hoi daar ben ik weer..</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Had eerder deze week al een topic geopend over mn zoontje die morgen precies 16 weken oud is. Hij is niet in z’n mood en slapen is een grote drama!! De afgelopen nacht was ook een drama, steeds huilend wakker en de eerste keer in 8 weken weer een nachtvoeding gehad. Hij huilt/krijst alles bij elkaar als je hem in bed wilt leggen. Van een lief mannetje die max binnen 20 min sliep naar een baby die soms wel na 2/3 uur slaapt. Voeding was ook niks deze week. Eerst dacht ik aan regeldagen, hij wou constant de borst maar dit speelt nu al meer dan een week.  De voeding ging tot 17.00 uur weer netjes om de 3 uur vandaag en daarna weer drama. Meneer wil alleen zuigend aan de borst slapen want een speen is niks meer voor hem besloot hij 3 dagen geleden . Nu zat ik er echt doorheen omdat m’n man al een paar dagen niet thuis is en ik (bijna) alleen voor hem moet zorgen.. Ik zat al huilend te googlen omdat ik sinds 17.00 uur met m op schoot zat terwijl ik al zo n last heb van mn rug (bekkeninstabiliteit sinds de zwangerschap kan niks meer tillen etc.). Ik las over de 4e en een van de pittigste sprongen. Zou dat het kunnen zijn? Ik lees dat t van 14,5 tot 19 weken voor kan komen en daar zit hij nu dus tussenin. We hadden net een ritme met slapen en voeden, ik wou het inbakeren al gaan afbouwen maar dat is nu geen goed plan meer denk ik.. Moest het ff van me afschrijven?. </p>

Dit klinkt idd als de ‘beruchte’ sprong 4! Hier was die ook hee heftig en pittig. Als ik jou was zou ik in jouw geval (bekkeninstabiliteit) wel hulp vragen deze periode.
Deze sprong kan best ff duren en is idd een hele pittige! Maar als ze hier uit is, dan heb je echt n heel ander kind! Kan dan ineens zoveel meer! Tenminste, dat vond ik!
Veel succes!!

Welkom in de 4e sprong. Wij zitten er ook midden in. Al moet ik eerlijk zeggen dat ze haar buien verdeelt en wij hebben een huil ritueel met haar. 5 min huilen als ze naar bed gaat is standaard hier. Ik zet een wekker en ga wat anders doen. Na 5 min troosten totdat ze weer rustig is en direct weer weglopen. Dit doen we max 3x. Ik moet zeggen, doordat ze dit al heel lang gewend is, ze met de sprongen hierdoor toch ook goed slaapt. Uiteindelijk. Ze huilt wel wat meer. We geven haar bewust veel aandacht en knuffels en zodra ze vermoeidheid vertoont gaat ze naar bed.Net werd ze tussendoor weer huilend wakker. Als ik zie dat ze echt moe is (wij hebben een camera), gaan de 5 min weer in. Ze slaapt nu weer... Als ik het huilen om wat voor reden niet trek, zet ik mijn stilte koptelefoon op. Dan hoor ik haar wel, komen de prikkels minder binnen.Verder zou ik inderdaaad hulp inschakelen. Als jij niet een break krijgt en aan je rust toe komt, is dit doodvermoeiend. Ik ben twee dagen geleden even het huis twee uurtjes ontvlucht. Daarna kon ik het weer aan...Het is een fase en gaat voorbij. Als ik zie wat ze in haar vrolijke momentnen intussen kan, is dit echt een mega ontwikkeling die ze meemaken. En ook voor onze kleintjes is slaap daarin belangrijk. Probeer die 3x5 minuten ritueel eens. Je zult zien dat het miss met een paar dagen al beter gaat.Knuf van een mede 4e sprongerSterkte!

De beruchte 4e sprong, die was bij ons ook heel heftig. Jeetje zeg…ik wist op een gegeven moment niet meer waar ik het zoeken moest. Ook al denk je steeds ‘het is maar een fase’, je bent wel heeel blij als die fase ook weer voorbij deze. Deze sprong duurde bij ons ook vrij lang met ook veel slapeloze nachten tot gevolg. Maar eerlijk is eerlijk, toen hij uit deze sprong was, was het een ander kind die zoveel nieuwe dingen kon. Ik weet wanneer mijn zoontje huilt om aandacht en wanneer hij in zijn sprong zit en daar last van heeft. Dus ik troost hem, ben bij hem en geef hem veel knuffels en aandacht. En inderdaad, geef jezelf af en toe even wat rust. Als is het maar voor een uurtje er even tussenuit. Succes! Over een paar weken lach je hier weer om ?

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die hiermee zit.. Vandaag lijken de slaapjes etc beter te gaan. Wat hoort een baby te ‘kunnen’ na deze sprong eigenlijk? Het valt me op dat meneer de laatste dagen heel hard en apart een krijsend geluid maakt zovan pas op ik wordt boos, maar dan echt een apart geluid wat k nooit heb gehoord van hem haha! Ook valt het me op dat hij zn kontje omhoog houdt en zn benen en voeten vast probeert te grijpen (sinds vandaag). Geen idee of t met de sprong te maken heeft.

Ik weet niet meer precies wat ze na die sprong allemaal kunnen, maar denk dat dat wel met de sprong te maken heeft! Ik weet nog dat ik toen vond dat het echt al n minimensje werd. Het echte baby was er ineens vanaf! 

Fijn dat je gisteren een wat beter dagje hebt gehad. Kun je even n beetje bijkomen haha!

Tip: installeer de Oei ik groei app (als je het boek niet hebt) dan kun je lezen wat ze doormaken en hoe je je kleintje kunt begeleiden in deze ontwikkeling. Al ontwikkelt ieder kind wel in eigen tempo. Zo is onze al druk met het proberen omrollen maar actief haar handen en voeten ontdekken zit er nog niet echt in ? 
Overig was het gisteravond bij ons ook flink raak. Zo zielig... Nu slaapt ze na een bezoek aan het cb veel langer dan normaal. Ik laat haar maar. Ze komt vanzelf wel weer voor een fles. 
De mevrouw was niet zo aardig en vond ons kleintje erg gespannen. Ik heb maar niet gezegd dat dit door haar kwam ? had er overig wel zin in... ? Volgens mij ben ik ook in mijn dwarse periode hihi

Terug
Bovenaan