4mnd oud, slaapt hij niet teveel?

A

Anoniem

Guest

Hoi hoi,

mijn zoontje van 4 maanden is een goede slaper, heerlijk natuurlijk. Maar de laatste tijd denk ik dat hij weleens teveel slaapt! Soms ga ik na een fles een boodschapje doen, soms voor een fles een badje....er blijft soms maar weinig tijd over om eens echt lang te spelen in de box, of op de grond. Hij moet toch een keer leren rollen!!! haha
Hij slaapt nog ongeveer 15 uur per dag.
06:30 wordt hij wel wakker, kletst lekker wat, en valt weer in slaap tot 07:45.
07:45 fles, om 08:30 uur direct weer naar bed (kan ik zelf ook nog even oogje dicht doen). Hij wordt dan rond 10:00 uur wakker. Vervolgens spelen, badje en fles en weer naar bed rond 12:30 uur. Hij slaapt dan tot rond 14:45 uur. Weer een fles en even spelen, en bij jengelen weer naar bed, dat is 's middags dan rond 16:30uur. Hij slaapt dan tot ongeveer 17:30/18:00 uur. Rond 19:00 uur zijn 4e fles en rond 19:45 naar bed. Om 22:30 krijgt hij nog een 5e fles.
Hij heeft dagen dat hij wat eerder wakker wordt, maar er zijn meer dagen dat hij zelfs nog later wakker wordt.
Ik vind dit toch wel erg veel eigenlijk.....

Wie doet ook zijn baby na de eerste fles weer terug in bed?
Hij pikt het ook als we hem bij de eerste jengelen in bed leggen. Juist als we hem telaat in bed leggen is het krijsen en komt hij nog maar moeilijk in slaap.

Ben benieuwd hoeveel jullie baby's slapen.
gr.Petra

Hoi,

ik denk niet dat je kindje teveel slaapt hoor.
Als ze slapen... groeien ze, zeggen ze weleens.
Je kindje geeft het zelf wel aan wanneer hij echt niet meer wilt gaan slapen.
Ook wij leggen ons zoontje na zijn 1ste voeding terug in bed, hij is bijna 5,5 maand.
Ik vind het zelf ook moeilijk, want wanneer gaan ze nou echt lang wakker blijven?
Mijn zoontje is eigenlijk nooit langer dan 2uur wakker na zijn voeding.
Dus ja... vind het moeilijk.
Maar ben er wel van overtuigd dat ze het zelf wel aangeven hoor!

Groetjes Debby.

hi

djaimy krijgt om 8:30 de 1e fles en gaat dan om ongeveer 10 uur weer naar bed en wordt de ene keer om half 12 wakker en soms om 12 uur , 12 uur weer flesje en om 13:30 weer naar bed en slaapt dan ongeveer tot half 3 / 3 uur. om 15:00 of half 4 de fles en dan gaat   om 17 uur naar bed slaapt dan tot half 7 soms 6 uur en dan om half 7 fles en dan in spelen en in bad om 20 uur naar bed en dan om 22:00 laatste fles.

groetjes angela

ps djaimy is nu 3 en halve maand

Zal ik je eens vertellen dat mijn oudste zoontje, hij wordt in januari 3 jaar, ook nog zeker 15 uur per dag slaapt!! Die gaat 's avonds rond half 8 8 uur naar bed, dan slaapt ie tot 's morgens 8 uur (soms zelfs half 9 9 uur). Rond half 1 gaat ie weer slapen, en dan maak ik hem om half 4 wakker.. Sommige hebben gewoon veel slaap nodig.. Ik denk dat 15 uur voor een kindje van 4 maanden echt niet teveel is hoor. Ach en als ie verder toch vrolijk is (als ie dan wakker is haha), goed eet enz. dan is het goed he.. Geniet maar gewoon van het feit dat je zo'n goede slaperd heb.
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (bijna 3) en Jesse (vavn 12-7-07)

Hoi,
volgens mij is het alleen maar goed als hij zoveel slaapt want inderdaad; je groeit tijdens je slaap!
Ik heb een dochtertje (volgende week 4 maanden) en die slaapt overdag niet altijd veel.
Gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed, ik leg er na de laatste bv om ongeveer 19.30u in bed en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend (verschilt) 5.00-7.30u.
Dan krijgt ze een voeding en slaapt ze weer 2 uurtjes  verder. Daarna is ze overdag wel veel wakker. Het ligt eraan of ik ga winkelen, want in de auto en in de kinderwagen slaapt ze wel maar als ik overdag gewoon thuis ben, ligt ze vaak in de box te spelen (nouja spelen een beetje in de rondte kijken, haha).
Af en toe valt ze wel in slaap maar dat zijn echt hazeslaapjes, ik heb al geprobeerd om er in bed te leggen 's middags maar dan gaat ze echt protesteren dus laat ik er maar beneden in de box, dat vindt ze leuk.

Ach en zo heeft ieder kind zijn/haar eigen ritueel.
Groetjes van Sonja.

hallo,
Demi is nu 4.5 maand en slaapt ook nog superveel!
om 7:30 eerste fles en om 8:10 ligt ze er weer in. dan om 11:00 weer een voeding en om 12:00 ligt ze er weer in. dan om 14:30 weer een voeding en dan is ze wat langer wakker. meestal gaat ze om 16:30 weer naar bed tot 18:00. dan weer een fles en om 18:45 weer in bed tot 21:30. die fles drinkt ze slapend dus meteen weer in bed.
ik heb ook weinig tijd om te spelen (helaas:) maar als ze wakker is is ze supervroklijk en erg gezellig. en tja, het is ook niet leuk om met een jengelend, moe kind beneden te zitten toch?
demi is ook wel eens wakker in bed maar ligt dan lekker te kletsen en dan laat ik haar gewoon een tijdje liggen. vind ze helemaal niet erg!

groetjes martine

Gelukkig...ben dus niet de enige met dit probleem
Mijn zoontje van 4 maanden krijgt :
8.15 de fles.....8.45 naar bed
Is dan tegen 11.30 wakker....12.15 de fles
14.15 naar bed.....16.15 fles
18.15 naar bed en de laatse fles om 22.00   enz enz...

Hij heeft de 1e 3 maanden erg slecht geslapen door de onrust van maaiende armen
Het lijkt wel of hij heeft uitgevonden hoe heerlijk het in zn bedje is
Ik hoor hem ook heel vaak brabbelen hoor...t is dus niet dt hij al die tijd ook slaapt
Vind het wel jammer....de slaaptijden zijn precies   de tijden wanneer je eens weg wilt gaan
Zou hem zo graag wat vaker wakker en beneden willen hebben
Kun je dit ritme veranderen
Het is wel heeeel fijn dat hij na de 1e fles weer lekker gaat slapen (eigen belang??!!)
We hebben erg het schema....slapen, wakker, voeden, spelen...

Mijn dochtertje slaapt ook veel hoor niks raars aan ze geven aan wat ze nodig hebben en als ze net weer een verandering dus een sprongetje maken dan hebben ze misschien wat meer nodig.
Mijn meissie gwordt s'morgens rond 8.00 uur wakker en gaat er dan rond 10.00 uur weer indan heeft ze een fles enrond half 10 ongeveer een fruit hapje. daarna dus te bed.
dan slaapt ze meestal tot 12.00 en krijgt ze weer een flesje dan gaat ze rond 2 uur weer te bed en wordt dan vaak rond4 uur weer wakker en krijgt dan weer en fles en gaat vaak
rond 6 uur weer te bed met pyama en al en dan maak eek haar weer wakker voor de laatste fles rond 8 uur ongeveer en dan leg ik na het verschonen haar weer op bed en slaapt ze tot de volgende morgen weer tot ongeveer 8 uur.

Groetjes Patricia moeder van Femke

Terug
Bovenaan