4x drinken, geen bijvoeding. Te weinig???

Hoi dames.

Ik weet dat het onderwerp al meerdere keren is aangesneden maar hier kom ik ook nog even:)

Finn krijgt nog steeds volledig borstvoeding.
Thuis drinkt hij weer gewoon aan de borst en als ik er niet ben drinkt hij zijn flesje ook goed.
Als hij bv uit de fles drinkt drinkt hij meestal 175cc.
Heb natuurlijk geen idee wat hij uit de borst haalt.

Steeds vaker drinkt Finn maar 4x per 24 uur.
Finn krijgt buiten de borstvoeding niets anders.
Is dit dan niet veel te weinig 4 voedingen?
Als hij dus 4 flesjes krijgt drinkt hij maar 700cc.

Ik wil met bijvoeden echt nog even wachten, het liefst tot 6 maand ivm allergie opbouw.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Liefs Daan

Hey Daan,

kan me voorstellen dat je er een beetje onzeker van wordt, maar als Finn goed aankomt en vrolijk is zal het toch voldoende zijn?! Bv is sowieso niet met fv te vergelijken qua hoeveelheid cc's. Vraag het anders even na bij het cb, maar als je een tevreden kleine hebt zou ik me niet teveel zorgen maken!

Liefs J

Heey Daan,

Zeker niet druk om maken hoor!!
Vanaf 4 maanden is het geen probleem om op vier Bvoedingen te zitten . Ik heb dat met de oudste ook zo gedaan tot 6 maanden en ben toen pas begonnen met bijvoeding.
Qua schema en gemiddelden groeide zij toen minder hard dan anderen...maar dat is sowieso vaak het geval met BV na de eerste 3 maanden...
Als Finn 's nachts gewoon lekker doorslaapt, genoeg plast en tevreden is, dan zou ik er gewoon van genieten dat t zo goed gaat!

Onze kleine Bodhi heeft helaas niet meer genoeg aan mijn BV en drinkt na 2 van mijn voedingen nog een 150CC flesvoeding...maar met verdere bijvoeding wil ik ook zeker nog even wachten!

Gaat t zo goed met Finn? Werken de medicijnen zo goed?
Ik hoop het zo!

Liefs Brigitte

hoihoi,,

700 is wel genoeg hoor,, je moet alleen ff opletten dat hij niet teveel afvalt,, danisha heeft 1 week gehad haalde ze nog niet eens de 500 en de ha zei toen dat het wel goed komt,, daar zouden ze dan wel genoeg aan hebben was zijn andwoord..

liefss

hoop dat het wel beter gaat verder??

Hoi meid,

Bv en fv kan je qua hoeveelheid biet echt goed vergelijken, en wat de meeste al zeggen als jr. Een vrolijk tevreden kind hebt die zich verder goed ontwikkeld zou ik me geen zorgen maken hoor.
Als hij behoefte heeft aan meer komt hij ook gewoon meer toch.
Voor je gemoedsrust zou je ff contact met het cb op kunnen nemen.
Maar maak je niet te druk hoor.

Grijs Mar

Bedankt voor jullie reacties.

Heb het idee dat Finn heel goed groeit, dit weekend zeiden mijn man en ik al tegen elkaar; lijkt wel of Finn ineens heel zwaar is geworden. Ook lijkt zijn buik omtrek opeens veel groter.

De laatste twee nachten kwam Finn opeens weer, niet door de honger maar hij heeft heel erg last van krampen. Waarschijnlijk door de medicijnen. Ik voed hem dan wel weer s'nachts anders duurt het heel lang voordat hij in slaap valt.

@Bri, wat jammer dat Bodhi niet meer genoeg heeft aan je voeding, raar hoe dat soms gaat, bij Naomi heb je toch een jaar gevoed?
Verder is Finn wel heel goed te pas. Lekker vrolijk kletsen en lachen. Hij kan zelf al zingen, volgens Roan haha.

Ik ga vandaag even het Cb bellen, moet een afspraak verzetten en ga het gelijk maar even vragen.

Vind het wel jammer dat jullie er niet bij zijn zaterdag. Wil jullie graag Finn showen en ben erg benieuwd naar jullie kleintjes!

Liefs Daan

@ Daan, ik heb dat ook met Lars, in één keer past hij kleertjes die hem op vakantie nog veel te groot waren. Mijn ouders zeiden het vandaag ook dat hij zo gegroeid was in een week. Ben heel erg benieuwd woensdag hoeveel hij weegt, maar ben wel blij dat hij weer een bolle toet heeft nadat hij zoveel was afgevallen.

Wel balen dat Finn last van krampen heeft :-( Hoop dat het snel weer over is.

Echt leuk dat we elkaar zaterdag gaan zien! Ben zo benieuwd naar iedereen en wil Lars natuurlijk ook showen ;-)
Kan ik ook gelijk vertellen over de 1e keer zwemmen want dat is zaterdagmorgen (al om half 9 dus tijd genoeg :))
Maar inderdaad heel jammer dat Brigitte er niet bij kan zijn :-(
Hoop dat we elkaar nog wel ooit gaan ontmoeten!

Liefs Kim

Terug
Bovenaan