5.4w zwanger en soms bloedverlies

<p>Hallo dames,</p><p>Afgelopen dinsdag had ben ik erachter gekomen dat ik in verwachting ben. Ik had toen wel wat bruin bloedverlies (in principe menstruatie periode) en dit is sinds eer gister gestopt. Vanmorgen na de ontlasting (sorry voor details) veegde ik een beetje rood van voor af en maar was 1x vandaag.</p><p> </p><p>Het maakt mij allemaal een beetje bang dat het dadelijk weer een miskraam is.. iemand dit ook gehad en wel alles goed gegaan?</p>

Geen ervaring mee, maar je baarmoeder is wel meer doorbloed als je zwanger bent. Kan zijn dat er door de "druk" een vaatje is gesprongen. Even in de gaten houden en anders de verloskundige vragen. Je kan bv na gemeenschap ook bloedverlies hebben doordat er een vaatje springt. Volgens mij staat er op de site van ouders van nu ook wat uitgelegd over bloedverlies. 
Zolang je geen erg bloedverlies hebt zou ik proberen je geen zorgen te maken. Twijfel je toch bel dan even met de verloskundige. 
Succes!

Hey kirsten!
bij mijn vorige zwangerschap had ik tot week 12 zo af en toe bloedverlies. Het hoeft dus niet altijd iets slechts te betekenen. Soms moest ik zelfs een maandverband gebruiken... 
ondanks alles ben ik bevallen van een gezonde zoon!
liefs mila

Ik had rond dezelfde periode als jou bloeverlies en uiteindelijk ook met 7,5 week. Met 8 weken een echo gehad en er was een kindje met kloppend hartje te zien. Volgende week de termijnecho. 
Zolang je niet zoveel bloed verliest als bij een menstrustie en geen stolsels of krampen zou ik proberen toch positief te blijven. Hoe moeilijk het ook is in deze onzekere periode!
Sterkte en hopelijk heb jij ook binnenkort een goede echo! 

Hoi! Bruin verlies in het begin kan nog van de innesteling zijn. Bruin betekent oud bloed, en dat is dus 'goed'. Niet teveel zorgen daarover maken!
Wat betreft het beetje roze/rood na de ontlasting: het kan heel goed zijn dat er bij het druk zetten een vaatje gesprongen is. Ik heb dit ook gehad rond de 9 weken zwangerschap, was ook bang en bezorgd toen, maar bleef bij die ene keer. En later bij de echo bleek er ook niets aan de hand te zijn. Nu 35 weken zwanger.
Probeer je niet te druk te maken! Heb je al een afspraak voor een (vroege) echo staan? Ik zie dat je al eens een miskraam gehad hebt (zo vat ik het op althans), vaak willen ze dan als je belt best wel vroeger een echo doen om te kijken of alles goed is.
Fijne zwangerschap & gefeliciteerd!

Terug
Bovenaan