5,5 maand en nog steeds heel onrustig 'snachts

Hoi meiden,

Mijn meisje is nu 5 en een halve maand en slaapt nog niet echt zoals ik het zou willen..... HELAAS.
Ze is heel onrustig en huilt regelmatig om de paar uur 's nachts.
Ik zou echt niet meer weten wat er nog zou kunnen helpen.
Ik maak me er niet druk om ofzo maar snak gewoon naar een goede nachtrust. Ze valt rond 18.30 meestal in slaap dus om die tijd maak ik vaak haar laatste flesje en gaat ze voor de nacht. het maakt niet uit of ik haar om een uur of 23,00 nog wakker maak voor een flesje want dan is ze vaak die nacht nog onrustiger. pap ik haar flesje werkt ook niet om door te slapen.
Ze heeft sinds gisteren een rolluik in de hoop dat ze dan   niet om 05,00 wakker is.
maar vanmorgen was ze dat wel weer, jammer genoeg.
iemand nog tips

He Tyra,

Ik ken je nog van het feb forum
Wat een gedoe dat je nog steeds zo met haar in de weer bent he.
De eerste weken reken je er wel een beetje op, maar op een gegeven moment is het toch wel erg lekker dat ze doorslapen !

Ik heb helaas geen goede tip. Je zult wrs al van alles hebben geprobeerd.

Wij hebben met 1 van onze kinderen ook heel lang getobd in de nacht en hebben op een gegeven moment echt om de beurt nachtdienst gedraaid. We gingen er meestal wel meer dan 10 keer uit en dat hou je gewoon niet vol. We sliepen dan om de beurt op zolder en ik moet eerlijk zeggen dat het wel werkte voor ons.

Sterkte in ieder geval, het is gewoon echt heel zwaar.

Sophie

Hé Tyra,

Ik heb geen oplossing, maar wil je wel zeggen dat wij hier met hetzelfde 'probleem' zitten. Onze zoon Bo (geboren 20 februari 08) slaapt ook nog niet door. Ik ga na de zomervakantie weer aan het werk en ik hoop dan eigenlijk wel dat hij doorslaapt haha. De afgelopen weken werd hij soms wel 4 keer per nacht wakker. Dat is nu weer terug naar 1, heel soms 2, keer per nacht. Gelukkig geef ik borstvoeding waardoor ik hem snel even kon laten drinken, waardoor hij weer meteen doorsliep, gelukkig! Ik ben nu aan het afbouwen omdat ik weer aan het werk ga, maar vraag me nu wel af hoe ik hem dan 's nachts stil ga krijgen haha.
Kan hem toch moeilijk steeds een flesje geven. Ook heb ik al een papfles 's avonds geprobeerd, maar ook dat maakt niks uit. Ik heb ook echt het idee dat hij honger heeft, dus niks geven werkt niet.
Hij is erg groot en zwaar, dus iets tekort komen doet hij niet (zeker niet als je 's nachts ook nog zo vaak mag drinken haha).
Mijn oudste zoon sliep met 3 maanden door en bleef dat doen. Nu helaas dus een ander verhaal. Het enige wat bij mij helpt is accepteren dat het zo is.... en dat het echt 100% zeker overgaat. Vaak vind ik het ook wel weer erg knus zo midden in de nacht samen even in bed liggen. Maar als ik erg moe ben kan ik er ook heel erg van balen.
Nou een heel verhaal, zonder adviezen, helaas. Maar weet dat je zeker niet de enige bent hoor. Mij is altijd verteld dat je kindje doorslaapt als het daar aan toe is, allerlei trucjes werken toch niet. Hij of zij slaapt door of niet, daar heb je niet zo heel veel invloed op. En ook de adviezen van sommige mensen.... zij doen dan net alsof het hun verdienste is dat hun kind doorslaapt.... ja daaaaag.

Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Hoi Tyra,

Wat vervelend zeg dat jullie zo'n onrustige nachten hebben.
Onze meid slaapt al vanaf dag 1 's nachts door dus mij hoor je absoluut niet klagen. De laatste tijd komt het ook voor de ze 's nachts begint te huilen. Gewoon in haar slaap want wakker is ze dan niet. Als je haar dan het speentje geeft en een aai over haar hoofdje is alles weer goed. De vorige week heb ik 2 nachten elkaar gehad dat ik er om het uur uit moest. Nou ik was doodmoe.
Overdag slaapt ons meisje altijd op haar buik, omdat ze dat heerlijk vind en dan ook goed slaapt. 's Nachts vond ik dat nog eng dus maar steeds op haar rug leggen voordat wij naar bed gingen. Omdat ik die onrustige nachten zat was heb ik haar nu sinds een paar dagen ook 's nachts op haar buik laten slapen. De eerste nacht slecht geslapen omdat ik het eng vond. Maar mevrouw vindt het heerlijk en slaapt als een roosje. mama dus ook weer.
Als ze eerder wakker wordt dan 7.30 uur dan kunnen we haar met een speentje goed stil houden als ze honger heeft. Maar meestal ligt ze dan gewoon wat te kletsen.

Niet echte tips maar misschien kun je er iets mee.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan