5,5 maand korte/weinig dutjes

<p>Hallo, mijn zoontje is 5,5 maand en slapen overdag is drama. Zijn dutjes duren 30 minuten, als hij al een dutje doet..</p><p>ik hou een wakkertijd aan van max. 1,5 uur en dan naar bed. Het lukt hem niet op zelfstandig in slaap te vallen, dus wieg ik hem. Maar hij valt vaak niet (meer) in slaap, dus dacht ik dat de wakkertijd misschien verlengd moest worden naar 2 uur, maar dit doet ook niks.</p><p>Hij word rond 07.00 wakker, doet rond 11 een dutje van een half uur en rond 2 een dutje van een half uur. Meer lukt me niet, iemand tips?</p><p>wandelwagen slaapt hij niet langer in, ik doe altijd hetzelfde kwa ritueel naar bed brengen. Ook hebben we de lulla doll in bed.</p><p>Laten huilen heb ik niet geprobeerd, maar weet niet of ik dit zou kunnen/willen. Hij is verder wel vrolijk.</p><p>Iemand die hetzelfde heeft of tips hoe ik hem langer/vaker kan laten slapen of evt. zelfstandig in slaap zou kunnen leren te slapen?</p>

Hier het zelfde. Mijn dochtertje haar dutjes duren soms maar 20 minuten. Maar ze is wel vrolijk dus we hebben het maar geaccepteerd. We laten haar vooral zelfstandig spelen en dan valt ze vanzelf in slaap erna. Overdag wel in de box slapen en alleen 's avonds in haar bed

Mijn zoontje doet dat ook. Wij proberen nu tijden van het kdv aan te houden wat betreft in bed leggen. Ziet er ong zo uit:
7 uur wakker - 9:00/9:30 in bed - vaak al snel wakker maar max 10:30 (echt uitzondering) - 13:00/13:30 naar bed - 16:00/16:30 naar bed tot 17:00 max - 19:00 de nacht in
Sinds we dit aanhouden lijkt het wel soortvan beter te gaan maar het blijft een niet zo enthousiaste overdagslaper. Was heel erg zoeken naar wat hier werkte, maar wat dus werkt:
- white noise (ja, met 6 mnd dus nog steeds)
- op zn buik slapen
- even laten jammeren als hij in bed ligt. Niet gaan kijken dan.
- vaste tijden proberen aan te houden
- donkere kamer
En gewoon accepteren! Want verder is het echt een gezellige kerel ;)

Ritueel en regelmaat volhouden. Wakkertijd van 2/2.5 uur aanhouden en hem even de tijd geven om in slap te vallen.
Meestal hier sochtends een kort slaapje. Lunchtijd een lang slaapje(1.5u) en dan weer een kort slaapje voor de nacht. Je zou hem 1x per dag gewoon eens kunnen laten liggen als hij na een korte tijd wakker wordt. Zien of hij zelf weer in slaap valt,  of 10x terug troosten etc. Moet ook wennen/leren.

Is je zoontje de rest van de dag ook vermoeid en hangerig/huilerig? Alleen dan zou ik pogingen doen om hem vaker of langer te laten slapen, maar anders vooral niet te druk om maken. Mijn dochter sliep tot een maand of 3 veel, maar sindsdien ook dutjes van een half uurtje. Inmiddels is ze 7,5 maand en slaapt ze soms wel 50 minuten in bed en als we wandelen kan ze in de kinderwagen wel een uur tot 1,5 uur slapen, maar meestal is het twee of drie dutjes op een dag van samen 2 uur. Ze is vrolijk en ontwikkeld zich goed, dus maak me er niet druk om. Ze speelt lekker veel zelf en als ze moe is gaat ze naar bed. Op de opvang kregen we ook al snel terug dat ze haar maar uit bed haalde, omdat langer laten liggen alleen maar leidt tot lang huilen, terwijl ze ‘op’ gewoon vrolijk is.

Hier ook een korte slaper! Ons mannetje is bijna 7 maand! Op het KDV meestal maar 2x 20 tot 30 min! En thuis vaak ook maar een 40/50 min! Hij wil alles meemaken en slaapt s'avonds wel goed! Tijdens het wandelen of in de auto pakt hij ook vaak een slaapje ! Hij is vrolijk en ontwikkeld goed dus tja hoort bij zijn actieve karaktertje denk ik dan! 

Terug
Bovenaan