5.5 uur tussen voeding.

Hoi meiden.

Mijn zoontje is net 1.5 week oud. Laatste dagen denken wij erg last van reflux dus hier allemaal best wel moe en versleten. Nou had ik 's nachts na 4 uur een wekker gezet voor te voeden. Maar helemaal doorheen geslapen. En meneertje is zelf ook niet wakker geworden. Dus 5.5 uur tussen 2 voedingen gehad.

Nou heb ik gelezen dat hun hersenen nog niet zelf bloedsuikerspiegel kunnen regelen en dat het schadelijk kan zijn als die te laag is geweest.

Voel me nu echt verschrikkelijk. Hoe erg kan dit kwaad?

Maak je niet druk, dit kan geen kwaad zolang je baby lekker aangekomen is en geen ondergewicht heeft of marathonvoeding (maar dan zat je niet op een 4uursschema). Volgens onze kraamverzorgende konden we de wekker uitlaten toen de baby weer terug op geboortegewicht was (na 1 week bij ons).
Ik was op dag 4 ofzo helemaal in dezelfde paniek, en zij heeft mij toen ook gerust gesteld dat.dat geen kwaad kon en als de baby gewoon lekker alert is,  heeft hij de slaap harder nodig dan de voeding.

Nee hoor.. bij ons zei het cb dat we geen wekker nodig hadden voor de voedingen en mijn dochter slaapt ook makkelijk 5u door rond die leeftijd.. ze is nu 6 weken en slaapt van 23.00 tot 07.00u.. eigenlijk wel prima zo... ze groeit goed en iedereen heeft genoeg slaap ?

Ik herken je gevoel. Ons dochtertje is nu 10 weken maar sliep de nachten ook door toen ze zo jong was als jullie kindje. Ooh wat heb ik gehuild toen we door de wekker heen waren geslapen! Als ze overdag voldoende drinken dan is er niks aan de hand. Aankomen in gewicht en wakker zijn is helemaal prima dan. CB zei dat het echt geen kwaad kan. Ik had overigens niks gehoord over ontwikkeling hoor.
Ennn gefeliciteerd met jullie baby!

Geen zorgen, dit gebeurt iedere moeder wel een keer. Als je kindje weer op geboortegewicht is, goed groeit, niet ingebakerd is, geen speen heeft en dicht bij jou slaapt mag je hem helemaal op verzoek voeden. 
Als je aan bovenstaande niet voldoet kan het zijn dat je voedingssignalen mist en kun je beter zelf je wekker zetten. Als je een enkele keer door de wekker heen slaapt is dat geen ramp, maar laat je er vaak teveel tijd tussen dan kan het zijn dat je kindje niet goed groeit omdat het wat te weinig voeding krijgt.

Terug
Bovenaan