5,5 week na miskraam nog HCG?

<p>Ha dames,</p><p>Ik heb 9 december een miskraam gehad (opgewekt door medicijnen), na 9,5 week zwanger te zijn geweest (ma rond 7,5). Op die datum heb ik ook zeker het vruchtje verloren. Dit is twee weken later bevestigd met een echo. (Ze zag wel wat rommel, en verwachtte dat die rommel innesteling moeilijk zou maken.) Ik heb 2 weken gebloed daarna. Nu heb ik daarna nooit een zwangerschapstest gedaan om te kijken of de hcg alweer helemaal uit mijn lichaam was. Omdat ik nog niet ongesteld was geworden, heb ik vorige week dinsdag (11 januari) een vroege zwangerschapstest gedaan, omdat ik die nog had liggen. Wilde even bevestigd hebben dat de hcg inderdaad verdwenen was. Nu gaf die test positief aan. De test die ik de volgende dag deed ook. Zaterdag een gewone test gedaan, en die gaf een donkerder streepje aan. Nu heb ik vanmiddag een digitale test gedaan, en die gaf 1-2 weken aan. Ik zou denken dat, mocht ik zwanger zijn, deze test al 2-3 aan zou moeten geven, aangezien ik bijna een week geleden al die vroege positieve test had. <br /><br />Mijn vraag aan jullie: bleef de hcg bij jullie ook zo lang in jullie lichaam, of is er toch een minikans dat ik zwanger ben?</p><p>Dank alvast voor het meedenken!</p>

Ik heb vorige maand een missed abortion gehad. 2 weken later had ik geen positieve zwangerschapstest meer. Het kan bij jou beide kanten op. Maar wat ik eruit haal is dat ze bij jou niet helemaal zeker waren dat je baarmoeder helemaal ‘schoon’ is. Klopt dit?

Hi Lola, het vruchtje en alles wat daarbij hoorde was eruit. Ze zag nog wel dat er nog rommel in zat. Ik vroeg haar of dat een zwangerschap tegen kon houden. Ze zei dat het moeilijk voor een bevruchte eicel zou zijn om bij de baarmoederwand te komen en dat ze daarom verwachtte dat ik niet zwanger zou kunnen worden tot ik ongesteld was geweest. 

Wat bedoelde ze precies met rommel? Tijdens mijn controle echo was de baarmoeder schoon. Ze zag alleen een laagje slijmvlies wat zich weer aan het opbouwen was. Misschien bij een andere verloskundige een second opinion vragen? Want waarom zou het een zwangerschap in de weg moeten zitten?

Dit was bij de gynaecoloog. De bevruchte eicel moet zich innestelen in de baarmoederhals. Dat gaat lastiger omdat er nog een oude laag met troep zit.

Hi Saarttje, ik heb ongeveer dezelfde miskraam gehad (8,5 week echo, 7,5 week mk en opgewekt met medicijnen). Bij mij zagen ze ook bij de controle nog dat ik niet helemaal schoon was, maar dat was geen probleem omdat met de volgende menstruatie mee zou komen. Ik heb het niet gehad over de kans op een zwangerschap. Zelf heb ik ruim zes weken positieve zwangerschapstesten gehad voordat ik weer ongesteld werd, deze testen liepen wel af en niet op zoals bij jou. Ik hoop voor je dat de testen doorzetten!

Hoi, ik heb na 14 weken een miskraam opgewekt gekregen in ziekenhuis, ons kindje zou heel erg gehandicapt zijn en hebben het afgebroken. Ik was na bijna een week geen bloeding meer, maar had veel bloed verloren tijdens de bevalling en ben daarna gecurriteerd. Ik was met 28 dagen weer ongesteld en meen me te herinneren dat ik met 21 en de zwangerschaps test het niet meer deed eerder heb ik dag niet getest.

20 sept miskraam
18 nov laatste menstruatie
Nu 8+5 weer zwanger.

Hi Mina, klinkt inderdaad precies hetzelfde! Goed om te weten dat het bij jou ook zo lang duurde. Ik heb ondertussen een week na de positieve sneltest weer 1-2 weken getest met de clearbluetest, dus ik verwacht dat dit echt nog hormonen zijn van de miskraam. Ik gooi er zondag nog een test tegenaan, en anders ga ik maandag bij de huisarts bloed laten prikken. Ik wil gewoon zeker weten dat het afneemt, zodat ik weer verder kan. Ben bang dat alles elkaar in stand houdt (de rommel, hcg, niet ongesteld worden). Dank voor je reactie in ieder geval!

Terug
Bovenaan