5,5 week oud 4,8 kilo

Een vraag! Onze zoon van 5,5 week krijgt nu al 2 weken 7x120cc 4 scheppen. Nu lijkt hij hiervan niet verzadigd, hij gaat 19:00u op bed en krijgt dan een fles, om 23;00u maken we hem wakker voor de nachtfles, meestal komt hij dan rond 03:00 of 04:00 weer en dan of om 06:00u/08:00u dat is verschillend per dag. Nu zitten we te denken om het op te hogen naar 150cc en dan 5x 5schepjes. Maar toch wel twijfels, is dit teveel? Of zijn er ouders die dit ook doen?
 
Hij heeft na de fles nog steeds zuigdrang en als hij huilt is het ‘leh’. Dan denken wij dat hij niet genoeg gehad heeft.. maar we kunnen het mis hebben hoor. En per wanneer verhoog je de voeding?
 
Ik deed altijd verhogen als ze de flessen leegmaken en eerder kwamen als de voedingstijd zeg maar. Ik deed altijd voeden op bepaalde tijden omdat onze kids dat nodig hadden. Voeden op verzoek had hier geen nut. Zodra jij denkt dat je kindje toe is aan meer gewoon geven en kijken wat ie doet
 
Hoi mama!

De tijd die je kindje tussen de voedingen laat is echt heel normaal op die leeftijd, dus dat hoeft niet persé te betekenen dat hij meer honger heeft. ☺️
Het zou ook nog zuigbehoefte kunnen zijn, drinkt hij de fles snel leeg?
Mocht je speentjes gebruiken, zou je kunnen proberen of hij dit ook prettig vindt en daarmee je gevoel van dat hij nog ‘trek’ heeft verdwijnt.
Als dit niet zo is, zou je eens ‘n fles kunnen verhogen naar 150cc om te kijken hoe dat gaat, maar ik zou persoonlijk ook niet gaan naar 5×150 op die leeftijd. Het maagje is echt nog klein.

Wat vaker en dan kleinere hoeveelheden gaat vaak beter ☺️!

Veel succes!

 
Terug
Bovenaan