5,5 week oud, hoeveel flessen met hoeveel voedingen per dag?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje. Ik heb een zoontje, Sem, die is nu 5,5 week oud en krijgt zo per dag (met de nacht erbij) 6 voedingen met 150 cc en dan 5 schepjes.

Is dit ongeveer wat jullie ook geven? Of zitten jullie ook op meer?

Groetjes Yolanda

Hoi,
Onze Cas kreeg met 5,5 week nog 6 x 150 / 5schepjes. Hier is hij eigenlijk pas ruim een week van af. Hij krijgt nu 5 x 200 / 6 schepjes.
Het is een beetje afhankelijk van gewicht en behoefte.
Cas is nu 9 1/2 week.

Groetjes,
Stanneke (mama van Cas (9-7-07)  en Stan (4 jr))

Hoi,
Lieve is nu 8 weken, en ze drinkt vijf keer per dag een fles.Al vanaf week 3 om de 4 uur.
Ik doe er 165 water in, en 5,5 schepje. Ze drinkt het niet altijd op, en ik doe dit dan ook pas sinds gisteren. Daarvoor kreeg ze ook nog gewoon vijf keer 150 hoor.Maar de flessen met 150 gingen nu wel af en toe op, dus ben ik gaan ophogen.
Ze is geen hongerig meisje, kwam s'nachts al meteen niet meer na de geboorte..ideaal..
Als je kindje het telkens op maakt kun je er meer in doen, maar als dat niet het geval is, en hij is gewoon tevreden..  heeft hij er blijkbaar genoeg aan.
Volg je kindje gewoon, die richtlijnen stellen weinig voor.
Succes, Groetjes R

hallo,

ik heb ook deze vraag gesteld bij forum de voeding omdat ik twijfelde of dat niet teveel was
ik ben afgelopen maandag gaan afbouwen met de bv. lars krijgt nu 2 x 165 fv en 4 x 150 bv. langzaam aan krijgt hij meer fv en minder bv.
is het bij jou ook zo dat je kindje de laatste fles voor de nacht niet helemaal op drinkt. lars komt nog 1 x in de nacht en heeft dan genoeg aan 100 cc voeding ( bv)
we doen dus eigenlijk hetzelfde, ik weet niet hoe zwaar je kindje weegt. lars weegt 5260 gr. dat heeft er ook mee te maken zeggen ze op het cb

groetjes
bianca

Terug
Bovenaan