5.5 weken zwanger nog geen hartslag en vocht in baarmoeder?

Hallo dames, 2 dagen geleden schrok ik me kapot had inneens op 5+3 weken heftig bloeding met stolsels na 15 min was het al gestopt en tot nu toe niet terug gekomen, had ook geen pijn. Nu vandaag naar echo geweest op 5+5 ze kon de vruchtzak wel zien kleine ringetje alleen het hartje zag ze nog niet kloppen wellicht nog te vroeg (heeft iemand hetzelfde ervaren en later wel kloppend hartje) nou zag ze dus ook dat ik nog vocht had in mijn baarmoeder en dat het wellicht nog bloed kon zijn of oudbloed. Ze zei dat ze nog niks met zekerheid kon zeggen, en het beide kanten op kan gaan, of het vruchtje groeit mooi door of er kan nog alsnog een miskraam optreden eventueel door die vocht? Dat is allemaal nog onduidelijk.. ik vind het allemaal zo vreemd het is zo een rollercoaster het geeft me ook zoveel verdriet ik dacht dat ik een miskraam meemaakte nu zegt ze dat het vruchtzak er gewoon nog is en het bloeden heeft niet doorgezet was kort maar heftig en ook geen pijn gehad. Iemand anders zelfde soorte ervaring gehad waarbij het goed afliep? Dus met 5.5 weken nog geen kloppend hartje of ook vocht te zien in de echo?

Ha lieve vrouw,
Ik heb met 5+3 weken een echo gehad. Bij mij was er vooral een soort klomp met cellen zichtbaar, ik kon er weinig van maken. Het hartje is toen ook niet gezien. De mededeling was dat dit het kloppende beeld was bij de termijn, een hoop cellen en weinig 'echts' te zien. Afgelopen dinsdag met 8+3 weer een echo gehad en ja hoor, gewoon een prachtig kloppend hartje en iets dat al een stuk meer op een beginnend kindje lijkt. Het kan dus gewoon.
Over de bloeding kan ik niet meepraten, wel ben ik al vaker op het forum soortgelijke verhalen tegen gekomen en ook zeker met goede afloop. Het is wat dat betreft koffiedik kijken. Mocht het alsnog misgaan kan dat ook heel goed nog eens los staan van de bloeding überhaupt. Die eerste weken zijn gewoon bijzonder spannend. 
Wanneer mag je weer terug?

Kan me voorstellen dat het een rollercoaster voor je is! Vooral omdat het nog 2 kanten op kan gaan en dat zijn nogal uitersten.
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar wat ik je wel kan zeggen is dat het heeeel normaal is dat er met 5,5 week nog geen hartslag te zien is op de echo. Het zou juist heel vroeg en beetje gek zijn als je het wel al had gezien. Tussen de 6 en 7 weken zie je de hartslag van een baby op de echo. Daarom wordt er normaal gesproken rond deze termijn nog geen echo gemaakt, want je hebt er nog zo weinig aan. Het brengt vaak meer onzekerheden, zoals jij nu ook ervaart. Al snap ik wel dat je graag een echo wilde hoor, na wat je hebt meegemaakt. Er zit helaas niets anders op dan afwachten. Dat het vruchtzakje er nog zit is positief. Je hebt dus nog geen miskraam gehad. Helaas geeft dit geen garanties, maar geef je hoop niet op! Succes met afwachten tot de volgende echo... 

Ahh wat hoop gevend.. bij mij zag ze echt alleen de vruchtzak dus op 5 weken en 5 dagen maar nog niet de embryo en hartslag. Ze zag dus ook wat vocht in mijn baarmoeder ze zei wellicht nog bloed of uitbloed van mijn eerste bloeding 3 dagen terug. Ik snap het nog steeds niet waar kwam die heftige bloeding die ik meemaakte 3 dagen terug spontaan vandaan? Het was binnen 15 minuten heel veel bloeding en maand verband vol en paar stolsels.. was het dan wellicht een tweeling dat ik had en eentje toch uitgestoten? Want het leek meer alsof iets uitgestoten was.. mevrouw van echo zag alsnog een vruchtzak.. ze kon alleen nog niks beoordelen omdat ik te vroeg zou zijn. Mijn volgende echo is 23 januari dan zou ik 7 weken en 1 dag zijn.. ik ben zo bang dat het toch misgaat en ik het verdriet nogmaals moet herleven. Ik hoop zo op een kloppend hartje een wonder.. dankjewel voor je reactie wat waardeer ik het.?

Enorm bedankt Tessa, jouw bericht heeft me toch wat gerustgesteld na alle trauma en zorgen die ik de afgelopen dagen ervaar.. als ik die heftig bloeding met stolsels 3 dagen terug niet had meegemaakt dan was ik blij met mijn echo gister op 5 weken en 5 dagen met een vruchtzak die ze al zag.. ik kan alleen die bloeding dus niet plaatsen alsof mijn lichaam wat had uitgestoten.. zou het dan een tweeling geweest zijn waarvan eentje is uitgestoten.. of eventueel een hematoom ofzo die las ik ook op internet. Pff zoveel vraagtekens gaat het uberhaupt goed aflopen of toch weer hetzelfde verdriet nogmaals meemaken.. hoop op het beste z?

Terug
Bovenaan