5-6 weken zwanger geen embryo op echo!

<p>Hoi lieve vrouwen,</p><p>Ik heb net mijn eerste echo gehad en er was alleen een beginnend vruchtzakje te zien. Geen vruchtje nog dus.. Ze hadden wel verwacht dat er wel al wat te zien was. Aangezien ik nu 6 weken zwanger ben. Mijn laatste ongesteldheid was op 3 mei.. Nu volgende week weer terug komen. Ik blijf positief! Ik ben gewoon zwanger en hoop op een vruchtje volgende week!  En wacht de bloedtest voor de hormoonwaarde af van morgen.. </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? </p><p>Groetjes Juliette</p>

Ja ik heb hier 2x ervaring mee gehad! Dat is echt het nadeel van extreem vroege echo's maken. 
2x gestresst (want dat doe je toch hoe positief je er ook in zit) voor niks. 1e x te horen gekregen dat ik rekening moest houden met een miskraam, baarmoeder zag er 'onrustig' uit, alleen vruchtzakje en geen embryo. 
2ex alleen een vruchtzakje ik was beide keren rond de 5 en een halve week zwanger ongeveer. 
Heb 2 gezonde kindjes! Was gewoon veel en veelste vroeg. Ook duurde mijn innesteling blijkbaar iets langer, werd paar dagen teruggezet in mn zwangerschapsduur (wat ze pas rond de 10 of 11 weken goed kunnen berekenen!). 
Dus maak je idd niet te druk hoor! Het is gewoon een veel te vroege echo. Ook volgende week kan het zelfs zijn dat je het hartje misschien nog niet ziet kloppen. Het kan namelijk zijn dat je misschien paar dagen korter zwanger bent dan jij zelf berekend hebt. Je bent dan pas tussen de 6-7 weken zwanger volgens jouw berekening, en misschien ben je daadwerkelijk pas 6 weken tijdens die echo. Het hartje begint dan ongeveer te kloppen maar of je dat al echt goed gaat zien op de echo, moet je echt heel goed geconcentreerd gaan meekijken op de echo. Ik zag het namelijk wel en de gyn niet! Pas toen ik haar erop wees zag ze het ook, ik spreek dan echt over een zandkorreltje wat knipperde.
Ik zou me meer richten op de termijnecho! Groetjes  xxxxx

Moet zeggen dat ik ook niet zo goed kan vatten waarom er zoveel echos met 5-6 weken worden gemaakt .
Ik zie op t forum hier zoveel onrust die daardoor ontstaat. 
Hopelijk klopt voor jou ook wat Oooonbekend ook al aangaf, te vroege echo .
Keep it chill en relax

Xx

@stormgirl
Een vroege echo word gedaan als het niet duidelijk is op hoeveel weken je zit. Het heeft ook z’n voordeel, maar ook z’n nadeel.
@juliettemila
wij hebben ook een vroege echo gehad, wij zatten op 5-6 weken, en het was ook te pril.
komt goed ??

bij 5 weken was er bij maar enkel een zwangerschapsring te zien.. bij 6 weken + 2 dagen nog een echo gehad waarbij we een dooierzakje, een mini vruchtje en een kloppend hartje konden zien! Met een week geleden had dit zoveel verschil. Ik heb vanaf de 1e echo al een uitwendige echo gehad, met een (hele volle blaas!!) konden ze alles heel goed zien bij mij en dat was zelden hoorde ik. Had je misschien een lege blaas? Wanneer is je volgende echo? Als je je ongerust voelt kan je echt over een weekje nogmaals een echo krijgen hoor want het is zenuwslopend om weken te wachten! Hopelijk krijg je goed nieuws de volgende keer het hoeft zeker niet iets slechts te betekenen!

Dat was ook de reden dat wij pas met 8 weken en 3 dagen onze eerste afspraak hadden. We wilden graag zeker weten dat we iets konden zien en het hartje konden zien kloppen. Ik dacht toen 2 dagen verder te zijn dus blij dat we zolang hebben gewacht. Als je zeker weet hoe lang je zwanger bent vraag ik me ook af waarom ze zo vroeg een echo maken. Wel leuk natuurlijk, maar als je niets/nauwelijks iets ziet zorgt dat alleen maar voor stress en onzekerheid. Mijn advies is dan ook om het proberen los te laten want het kan alle kanten op gaan. Als het mis zou gaan kun je er niets aan doen. Maar probeer van het positieve uit te gaan daar heeft je kleintje ook het meest aan!

Ik had vrijdag een echo met 5 weekjes omdat ik hiervoor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad... de kans om dat dan de tweede keer te krijgen verdubbeld helaas. Gelukkig zag de gynaecoloog een vruchtzakje en een dooierzakje. Ook nog geen embryo maar het zag er allemaal prima uit volgens haar. Nu over twee weken terugkomen en dan moet er wel een embryo zichtbaar zijn als het goed zit...

Terug
Bovenaan