5/6 weken zwanger zijn en onzekerheid

Hey, als ik eerlijk ben ben ik supper onzeker deze eerste weken in mijn zwangerschap. Dat komt ook omdat ik voor eerst zwanger ben en ik weet eigelijk totaal niet wat me te wachten staat. Herkenbaar?
Ik ben ook erg onzeker of alles wel goed gaat,
Zou het erg waarderen als iemand tips heeft voor me.
Gr hilly

Super herkenbaar maar geniet er van! Iedereen ervaart sowieso z’n zwangerschap heel anders maar er is niks mooiers dan dat er een klein hummeltje in je buik groeit! Ik was ook bij elk steekje bang of als ik geen pijnlijke borsten meer had. Maar je kan alleen maar vertrouwen op je lichaam. Ik heb nu een kleine jongen van 6 maanden in mn armen en zwanger zijn lijkt alweer zo lang geleden, maar zo mooi om mee te maken ondanks de vervelende bijwerkingen soms ;)

Oh je bent echt niet de enige. Ik ben ook gigantisch onzeker. Wij hebben beetje hulp gehad van het zkh, heb letrozol gekregen en meteen eerste ronde zwanger. Ben nu bijna 7 weken zwanger en a.s. dinsdag eerste echo in het zkh. Ene moment heb ik er goed vertrouwen en andere moment weer bang dat het niet goed is. Meer als wachten kunnen we niet doen. Wanneer heb je eerste echo?

Hi, Allereerst gefeliciteerd!Logisch hoor, het is ook allemaal spannend! Voor mij ook de eerste zwangerschap. Nu zit ik zelf wel in de verloskunde wereld wat mij denk ik dan ook wel weer een beetje helpt. Er is nou eenmaal geen een zwangerschap hetzelfde, dus probeer in ieder geval niet alles wat je ervaart negatief te belichten. Ik zou het vooral lekker op je af laten komen, wellicht wat afleiding zoeken en vooral genieten! En ik zou vooral aan je verloskundige vragen of je een beetje op tijd mag komen! Met een week of 7 kun je vaak al goed iets zien :)

Heel begrijpelijk en ook wel herkenbaar. Toch moet je je realiseren dat elke zwangerschap anders is, en dat bij veel mensen de eerste keer in een miskraam eindigd. Met het vorige vruchtje was vast iets mis in de aanleg. Dit is weer een totaal nieuw vruchtje en heeft waarschijnlijk niets te maken met je eerste miskraam. Ik herken het gevoel zeker wel, mijn eerste zwangerschap werd ook een miskraam. Daarna 2 gezonde kinderen gekregen. Heb vertrouwen in je lijf en probeer je niet teveel zorgen te maken. Het is iets waar je toch geen invloed op hebt (dat klinkt makkelijk denken en dat is het niet dat weet ik, maar wel goed je dit te proberen te realiseren). Over een maand of 8 heb je vast een prachtig kindje in je armen! 

Allereerst bedankt voor de reacties waardeer het echt.
Mijn eerste echo is op 23 februari supper zenuwachtig natuurlijk ❤️

Hopelijk komt alles goed maar voornu afwachten

Ik begrijp je zo goed ! Ik zit in precies dezelfde tijd als jou, ik krijg 22 februari mijn eerste echo , maar ik ben ook super onzeker.. klopt het hartje wel ?? Zit het vruchtje wel op de goede plaats ?? Ik maak me heel erg druk.. en dan duurt dat wachten heel lang

Terug
Bovenaan