5 a 6 flessen

mijn zoontje is nu 14 weken en krijgt nog steeds 5 a 6 flessen nutrilon forte hij komt om de 3 soms iets langer en heeft dan echt honger hoe los ik dit nou het beste op

Hoi Elise

Ons dochtertje heeft tot 6 maanden op 5 flessen gezeten!! Ook zij wilde graag om de drie uur een flesje, en ik heb het haar dan ook gewoon gegeven. Toen wij eenmaal begonnen met pap en groente, kon ik makkelijker een flesje laten schieten. Dus ik zou zeggen, luister naar je kindje en geef lekker zijn flesje. Ze geven vanzelf wel aan wanneer ze een flesje minder willen hebben!

Succes, Essie

Hoi ,

In je berichtje staat niet hoeveel melk je kindje krijgt. Mijn zoontje dronk ook veel en soms kwam hij zelfs sneller dan om de drie uur. In overleg met het cb heb ik hem elke keer wat meer gegeven. ( dus bv 210 ml en 7 scheppen ipv 180 ml en 6 scheppen). Ook ben ik met 4,5 maand met rijstebloem begonnen ( in de laatste voeding) . Zolang je kindje nog honger heeft hoef je echt niet aan het afbouwen van de flessen te denken.

Opeen gegevenmoment krijgen ze ook genoeg bijvoeding en je ziet dan vanzelf dat ze de flesjes niet meer zo snel opdrinken en soms zelfs iets laten staan.   dat is een teken om wat minder flesjes te geven. Nu jouw kindje nog zo klein is zou ik me er niet zo druk over maken.

komt wel goed.
Groetjes
Amanda

Terug
Bovenaan