5 dagen na keizersnede, wond doet veel pijn op 1 plek

<p>Afgelopen dinsdag is mijn dochter geboren dmv geplande keizersnede omdat ze in stuit lag. Alles is goed gegaan en na 2 dagen mochten we alweer naar huis.</p><p>Nu, 5 dagen na de bevalling, doet de wond nog heel veel pijn op 1 plek (onderhuids, bij het linker uiteinde van het litteken) Als ik in bed lig of zit, voel ik het niet. Maar zodra ik uit bed probeer te komen of even rondloop, steekt en brand het enorm. Ik kan ook nog niet rechtop staan. </p><p>Is dit normaal? De kraamzorg zegt dat het gewoon  tijd nodig heeft, maar ik maak me zorgen omdat het op 1 plek zo'n pijn doet. Ben een beetje bang dat er onderhuids iets niet goed zit. Aan de wond zelf is niks geks te zien, geneest netjes!</p>

Hoi Cvb,
ik heb 3 weken geleden een (spoed) keizersnede gehad. Ik herken meteen wat je beschrijft. Ik had pijn rechts onder in mijn buik. De verloskundige gaf aan dat daar de inwendige hechtingen bij elkaar komen en dat voel je (kan ook op een andere plek zijn). Vooral overeind komen was verschrikkelijk. Ik heb geslapen met een rugsteun, dan hoef je niet zo ver overeind te komen. Na 1,5 week ging dit beter. 
Het is inderdaad normaal, er zit een grote wond in je lijf, dit veroorzaakt de pijn. Slik je wel pijnstillers? Ik heb 2 weken lang 3x per dag 2 paracetamol en 1 ibu ingenomen. Ik voel het nu ook nog als ik teveel doe. 
Doe vooral heel rustig aan, beterschap!

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik er maar vanuit dat het normaal is wat ik voel! ;)
Ik slik 2x per dag 2 paracetamol. Soms wat meer. Dat heb ik ook echt wel nodig merk ik, ja.. 
T zal tijd nodig hebben voor het geneest.. ik ben gewoon niet zo geduldig en vind het vreselijk om zoveel op bed te moeten liggen!

Had ik ook! Is het knoopje van de hechtingen... Dat was bij mij redelijk snel over, maar de branderige pijn duurde langer. Nu, een jaar later, nog steeds af en toe een branderig gevoel en heel erge jeuk ?

3 weken geleden spoedkeizersnede gehad onder gehele narcose, ik heb zeker een week lang last gehad van de wond precies zoals jij zegt alleen bij mijn was het aan de rechtkant die erg veel pijn deed. Nu 3 weken later ik doen alles weer en heb ergens meer last van af en toe een pijntje omdat ik iets te veel doe. Zoals je kraamverzorgster al zegt het heeft tijd nodig een keizersnede is niet niks het is wel een buik operatie zolang de wond van buiten er goed uit ziet moet je, je vooral geen zorgen maken en een weekje wachten.

Hoi, 
Bij mij is de keizersnede bijna 2 jaar geleden, maar ik had dit ook. Waren bij mij ook de hechtingen maar later was het een abces die open knapte. Dit kan komen door het ontsteken van het onderhuidse litteken. Dus, is in principe normaal maar, als het langer aanhoudt moet de gynaecoloog of huisarts er even naar kijken. 
Groetjes 

Terug
Bovenaan