5 dagen over tijd

<p>Hey allemaal, </p><p>Wij hebben momenteel een zoontje van bijna 5 maanden. Een erg braaf ventje. </p><p>Nu heb ik al 2x mijn menstruatie gehad. Maar nu ben ik al 5 dagen overtijd. Heb deze namiddag wel een test gedaan en deze was negatief. </p><p>Momenteel is er nog geen gebruik van voorbehoedsmiddelen. Spiraal al 2x uitgesteld geweest. Pil geen optie wegens te veel hormonen en condooms ook geen optie wegens latex en vinyl allergie. </p><p>Dus onthouding tijdens de vruchtbare periode was hier momenteel aan de orde en ook zoals wij zeggen voor het zingen de kerk verlaten. </p><p>Ik weet dat dit geen 100% zekerheid bied natuurlijk. </p><p>Ergens zit de angst er toch wel in om terug zwanger te zijn. Ik durf dit ook niet te vertellen aan mijn vriend zolang ik geen zekerheid heb...</p>

De onthouding ken ik ook, ik nam geen pil en had een korte dating fase van 2,5 maand. Ondertussen 7 weken zwanger? zou het daar dus niet meer op gokken haha. Even afwachten.. misschien komt het nog!

Ja heb daarstraks ook wel de gynaecoloog gebeld en nu weer mijn afspraak moeten afzeggen. Hij zegt best bloed laten trekken maar geraak heel moeilijk bij mijn huisarts 

In principe zitten er geen zaadcellen in voorvocht. Alleen als de man kort daarvoor een zaadlozing gehad heeft.

Maar het kan zijn dat hij toch nét iets te laat voor het zingen de kerk uit gegaan is. Dan bestaat er inderdaad een kans op zwangerschap.

Ik denk dat je niet kan weten of je 5 dagen overtijd bent. Waarschijnlijk wordt je binnen een paar dagen ongesteld of ben je alsnog zwanger. Maar zolang je geen ovulatietesten doet weet je nooit 100% zeker of je overtijd bent.

Terug
Bovenaan