5 dagen overtijd, test nog negatief.

<p>Goedemorgen dames! <br /><br />Heb al eens wat gepost, laatste weken wat stil geweest (vakantie, verjaardagen etc).</p><p>Nu is het zo dat ik op dit moment 5 dagen over tijd ben, dit gebeurd me normaal nooit. <br />Heb last van een hele lijst symptomen, pijnlijke borsten (ze lijken ieder moment wel te kunnen ontploffen), misselijk gedurende de dag, zuurbranden, moe, ontzettend vaak plassen, humeurig/emotioneel en soms beetje duizelig. <br />Inmiddels 4 testen er tegen aan gegooid de afgelopen dagen, allemaal negatief...  Vanmorgen de huisarts gebeld en had een hele vriendelijke assistente (NOT!!) die letterlijk zei: tsja als de test negatief is zul je wel niet zwanger zijn he... <br /><br />Toch nog maar eens thuistest er tegen aan gooien of de arts bellen tijdens telefonisch spreekuur en aandringen op bloedtestje? </p><p> </p><p>Sorry voor het lange verhaal ;-)</p>
 
Hoi! Soms is geduld een hele schone zaak. Misschien zit er nog niet genoeg hcg in je urine om positief te testen. Ik zou het gewoon over enkele dagen opnieuw proberen. 
 
Ik zou ook gewoon nog eens testen morgenochtend ofzo. Geduld is lastig, maar een test zal uiteindelijk ook duidelijkheid geven. Als je zwanger blijkt word je nog genoeg geprikt ;). Wat de symptomen betreft geldt dat ze bij zwangerschap kunnen horen, maar ook dat je lichaam je voor de gek houdt, als gevolg van de wens om zwanger te worden.. dus daar zou ik niet teveel inlezen. Ik hoop voor je dat je binnenkort een mooie test in handen hebt!
 
Symptomen kunnen alles betekenen en je periode kan door spanning, of om geen enkele reden een keer wat langer duren, óf je maakt gewoon niet veel hcg aan. Elke dag testen maakt je niet eerder zwanger, maar geeft je wel elke dag een teleurstelling. Test over een aantal dagen (3 of 4) nog eens, vroeg in de ochtend, in die tussentijd natuurlijk voor het geval dat, even opletten met wat je eet en drinkt. Staat vaak ook in de handleiding van de test, dat je beter een aantal dagen kunt wachten, dat zetten ze er echt niet in omdat ze dat leuk vinden, de fabrikant heeft zelfs het liefst dat je 3 keer per dag test.
 
@StephW
Dat je lichaam je voor de gek kan houden ben ik mee bekend. Toen ik stopte met de pil heb ik dat heel erg ervaren ;-) 
Ik twijfel gewoon heel erg nu. Het voelt anders als normaal zeg maar. Vooral mijn borsten, mijn man mag er nog niet naar wijzen :'-)
Bij spanning/stress word ik normaliter juist te vroeg ongesteld. Ook weet ik dat mijn moeder toen ze dacht zwanger te zijn ook pas 2 weken over tijd positief teste. Dus ik weet geduld is een schone zaak... Maar het is zo moeilijk als je zo graag wil he 
 
Bij 2 van mijn 3 zwangerschappen testte ik pas 7 dagen na NOD licht positief. Snap je onrust, maar som heb je gewoon latere eisprong of hcg wat nog niet genoeg is aangemaakt.
dus zou als ik jou was nog even geduld proberen te hebben en komende dagen nogmaals te testen. 
Succes!!
 
De symptomen die jij noemt zouden worden veroorzaakt door HCG. Dat betekent dat als je symptomen door zwangerschap komen, je testen ook positief zouden moeten zijn. Dus heel realistisch: de kans is klein dat je zwanger bent. Het komt weleens een enkele keer voor dat iemand laat positief test, maar dan zou je ook niet zoveel symptomen hebben. Sinds wanneer ben je van de anticonceptir af? Je cyclus kan soms, ook na maandag regelmatig te zijn, afwijken. Mijn eisprong was bijvoorbeeld altijd later als ik ziek was geweest. En dan werd ik dus ook 4-5 dagen later ongesteld.
Succes!
 
Terug
Bovenaan