5 flessen echt te veel met 6 maanden???

Hallo allemaal,

Mijn zoontje heeft eigenlijk de eerste 5 maanden van zijn leven heel slecht gegeten. Zowel de borst als de fles was iedere keer weer een gevecht. Toen werd hij ziek (griep of bronchitus), daar heeft hij een antibiotica kuur voor gehad. Sindsdien eet hij alsof hij een half jaar moet inhalen!!!! Hij wordt om 07.00 uur wakker, dan krijgt hij een volle fles opvolgmelk. Om 09.00 uur krijgt hij een heel potje fruit. Om 11.00 uur weer een volle fles. Tussen de middag een boterhammetje. Om 15.00 uur weer een volle fles. Tegen etenstijd een half potje groente. Om 19.00 uur weer een volle fles en om 23.00 uur nog een volle fles.

Volgens mij is dit allemaal een beetje veel. Wat doe ik eraan???

 
Ik ben eignlijk ook een beetje met je eens ,maar ik zou het gewoon geven waarschijnlijk heeft hij nodig.Ik weet niet hoe zwaar je zoonje is maar maak je vooral niet druk om op gegeven moment gaat hij mischien wat minder eten.
Groetjes Sus
 
Als je je echt zorgen maakt, dan moet je je kind gewoon even laten wegen op het consultatiebureau, maar het kan natuurlijk best zijn dat je kind nu een inhaalslag moet maken, of misschien heeft je kind wel een groeispurt bijvoorbeeld. Ik denk dat je niet meer flesvoeding moet geven dan wat er aangegeven wordt, maar het kan toch geen kwaad om je kind een extra boterham of extra groente te geven? Daar wordt je kind niet dik van en zolang hij of zij er geen last van heeft...
 
Hoi Christel,

Mijn zoontje at in de tijd ook zoiets hoor. Het lijkt me niet zo problematisch. Hij is trouwens altijd een goede eter geweest en gebleven; hij is nu drie, en als we naar vrienden met magere en onwillige peuters kijken zijn we er alleen maar gelukkig mee.

Wat je kunt doen is zijn avondhapje aan beetje aanpassen. Alleen groenten, da's wel gezond, maar heeft niet zo heel veel voedingswaarde (kalorien), dus stilt geen honger. Geef er eens aardappel of rijst bij (vinden ze meestal erg lekker) en kijk of hij meer wil eten dan een half potje.

Dat van dat inhalen, dat klopt ook wel. Mijn dochter, die lang niet zoveel eet/drinkt als haar broertje deed, heeft een poos diarrhee gehad en helemaal geen trek. Nu eet ze op een avond meer dan in de hele week ervoor.

Succes,
michelle.
 
hallo Christel,
het is echt niet erg hoor. wat ik heb twee dochter een van vijfen half jaar ze is nog steeds 17 kilo ze is niet ziek of maar alleen slechter eters is. en mijn jongste is drie en ze is iets beter maar ze drikt ook nog steeds 60 ml fles. maar ze zijn gezond.

Succes,Jet
 
Volgens mij moet je er alleen op letten dat je zoontje niet meer dan 1 liter per dag krijgt. Hij zal de schade wel gewoon willen inhalen!

Groetjes,
Pauline
 
Hoi,

Ze worden groter en hebben steeds meer nodig. Ik denk dat mijn zoontje van 7 maanden nog wel meer eet dan die van jou. Hij weegt ook zo'n 10 kilo en heeft het gewoon nodig. Soms drinkt hij ook wel meer dan een liter opvolgmelk per dag en dan denk ik is dit wel goed. Maar ja als hij straks 1 jaar is gaat hij vanzelf minder hard groeien en waarschijnlijk ook wel minder eten dus maak ik mij niet te veel druk. Ze hebben het gewoon nodig. Het valt me op dat hij sinds hij wat meer vaste voeding krijgt ook wat vrolijker is.
Dus ik zou zeggen houen zo
 
Ik zou proberen om hem bij het avondeten een echte volledige(potjes) maaltijd te geven en om 19 uur een fles. De fles van 23 uur kun je er dan misschien gelijk proberen af te halen. Is gelijk wel zo prettig dat je die dan kwijt bent. Idee is dan dat hij door die volledige maaltijd ook geen behoefte meer heeft aan de late fles.Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan