5 flessen, maar wel 1x s nachts

<p>Mijn dochter van 9 weken doet het erg goed en geeft zelf aan dat ze 5 flessen per dag wil. Nu krijgt ze de laatste om 22.30, maar komt vervolgens om 4.oo voor de volgende. Overdag zit er ook steeds 4,5-5 uur tussen. Heeft iemand er ervaring mee hoe we dit steeds een beetje kunnen verschuiven zodat dit naar de ochtend gaat en ze een ‘normaler’ schema krijgt? Ik heb al geprobeerd de fles van 22.30 iets te vergroten, maar dit helpt niet. </p>

Denk dat je er niet veel mee kan. Hier nu 1 van 9 maanden en soms wilt ie er nog 3 en soms 4. En komt dan soms ook snachts voor die 4e. Wij nemen het voor lief want hij is zo blij en vrolijk overdag ☺️

Chill .  Je kindje is pas 9 weken he.
Dat het al zo goed slaapt is voor vele al een wonder. Je kindje gaat vanzelf zijn ritme daar in vinden en dit valt nu echt nog amper aan te sturen .

Nou voor je huidige schema zou ik tekenen! Ik mag er vaak gewoon twee keer per nacht uit hoor ? over het algemeen slapen ze met 6 maanden pas echt door op de manier hoe wij volwassenen dat fijn vinden. Zulke kleine guppies slapen 5 a 6 uur echter elkaar, en dat is voor hun al doorslapen. Heel normaal dus en echt niks aan proberen te veranderen!

Mijn dochter is 4 maanden en doet ongeveer hetzelfde. Ze krijgt 4 a 5 flessen en overdag zit er een aardig ritme in: 7, 11, 15, 19. Daarna is het afwachten: soms niet en dan slaapt ze in 1 ruk door, soms om 23u, soms om 04u, etc. Wij laten het zo. De gebroken nacht is dan niet leuk, maar we nemen het voor lief, zodat zij haar behoefte kan aangeven. :)

Kortom: ik denk dat je het het beste kunt laten en af kunt gaan op wat je kleintje aangeeft. Alleen rekken met een speen zou nog kunnen.

Onze dochter is 11 weken en kan ook 5 flessen aan, maar ik geef er toch 6 want ze komt dat aantal ml net te kort om de nacht door te slapen (180+6) drinkt ze nog niet op. Dus 6 x 150+5. 
Wij doen 07:00-10:00/10:30-14:00-17:00-19:30-22:00. Die ‘tussenvoeding’ Savonds heeft ze nog net nodig. Wij zijn vroege slapers dus 22:00 is echt max voor ons. Na de fles van 19:30 slaapt ze direct. Maar door die extra fles slaapt ze wel tot 07:00. Eerder kwam ze dan 04:00 en hoorde ik haar maagje rammelen 

Misschien er iets mindee lang tussen laten? Mijne is ook 9 weken en krijgt 5 x 150. 3/3,5 uur tussen voeding en slaapt van 20/21 uur tot 07/08. Overigens geeft ze dit wel zelf zo aan. Ze wil 's nachts gewoon doorslapen zelfs als ik fles minder geef, dus misschien is het ook per kind verschillend? Maar je zou kunnen proberen iets eerder al wat aan te bieden. Volgens de meeste boeken is doorslapen 5-6 uur en gebeurd dit pas vanaf 4 maand dus weet eigenlijk ook niet of je het wel echt kan sturen.. 

Terug
Bovenaan