5 flessen van 165cc is niet genoeg...

Hi,

Mijn dochter van bijna 3 maanden krijgt nu per dag 5 flessen van 165cc en die slurpt ze gretig leeg. Ze krijgt de laatste fles om 22.30 uur en normaal sliep ze dan door tot 6.30 uur. Hartstikke fijn natuurlijk, alleen de afgelopen paar nachten begint ze alweer om 04.00 uur te piepen dat ze honger heeft en is dan ook klaar wakker! Shit, shit, shit, want ik ga volgende week weer aan het werk en een nacht doorslapen is dan erg welkom!

Vannacht/ochtend om 04.30 uur maar een fles van 165cc gegeven (na eerst geprobeerd haar de speen te geven, helaas mislukt!)en die ging helemaal op en dan nog is een tikkie gepikeerd dat 'ie leeg is.

Ik heb geleerd dat ze maar 150cc per kg-gewicht mogen hebben en zij is nog net geen 5 kilo, dus ze krijgt al meer dan ze zou 'mogen'. Ik weet dus niet of het verstandig is om al over te stappen op meer cc per fles. Of moet ik de voeding misschien iets zwaarder maken met Nutrilon Forte?   Misschien is ze gewoon een hongerlappie (hahaha).

Wie herkent dit en heeft voor mij een handige tip?!

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes
Brootje

hallo brootje,
mijn dochter had hetzelfde (alleen met 4 maanden). in overleg met het consultatieburo ben ik rijstebloem bij haar voeding gaan doen. dit heeft voor ons gewerkt. misschien heb je er wat aan.
veel succes
groetjes linda en lisa

Hai, mijn zoontje had hetzelfde. Alleen waren de hoeveelheden voor hem al snel te groot (spugen), maar hij bleef wel honger houden. Wij zijn toen overgestapt op de Friso Extra, voor hongerige baby's en dat werkte prima. Probleem was meteen opgelost.
Groetjes, Mikky

Hoi,

Ik heb een zoontje van ruim 10 weken en iets over de 5kilo. Hij heeft ook behoorlijke honger ik mag hem nu 5 x 170 cc geven van het CB. Dat is meer dan normaal, maar het ene kind heeft nu eenmaal meer honger dan het andere. (net als wij)
Ik heb wel eens gehoord dat rijstebloem als bijvoeding wordt gezien, en dat mag pas vanaf 4 mnd. Ik zou gewoon even overleggen met het cb.

groetjes en succes

hoi,
als je kindje meer wilt mag hij dat hoor!
je hebt het inderdaad goed met 150cc x het lichaamsgewicht
 maar dit is het minimale dat ze moeten hebben per dag.
anders krijgen ze te weinig.
je mag gewoon een fles van 180 cc met 6 schepjes voeding aan bieden en zien wat ze ervan op eet.

ik zou niet meteen hongerige voeding kopen, want je kindje krijgt waarschijnlijk gewoon te weinig.
en is zo weer te vreden met een lekker vol flesje!
succes

Hoi,

Soms wordt je er een beetje gek van... Bij Nutricia (heb de servicelijn gebeld) zeggen dat ze best 200cc per fles mag hebben met haar gewicht. Het CB zegt weer van niet en dat ze alleen haar laatste fles iets meer mag hebben. Zij vinden 165cc per fles al veel. Zij baselen over of ze wel tevreden is na een fles en of ze het 3,5 a 4 uur haalt tussen een voeding. Bij ons houden ze zich wel heel strikt aan hun richtlijnen.

Begin nu te begrijpen waarom sommige het het Consternatiebureau noemen!!!

Ik ben vandaag bezig geweest met 175cc per fles. Om ervoor te zorgen dat ze niet teveel naar binnen slokt, haal ik er steeds 25cc af van de gemaakte voeding (180 water en 6 scheppen). Ik heb zo'n hoestdranken maatbekertje en dat is precies goed!!!

We waren wat voorzichtig omdat we bang zijn dat ze te snel te dik zal worden als we haar steeds meer voeding geven. Ze begint al aardig stevige dijen te krijgen!!! Want want waar houdt het dan op als ze straks steeds groter wordt en steeds meer wil. Daar maken we ons wel zorgen over.

Groetjes
Brootje

Terug
Bovenaan