5 jaar geleden

hoi allemaal!
Vandaag is het 5 jaar geleden dat ik een miskraam heb gehad. Ik was toen pas 14 jaar en ongewenst zwanger. In de 13e week kreeg ik de miskraam wat gepaard ging met erg veel pijn en bloed. gelukkig was ik in het ziekenhuis en ben ik op zich goed opgevangen. Toch denk ik nog heel vaak terug aan die tijd. Ik voel me schuldig en heb er veel moeite mee mijn allereerste kindje te hebben verloren. Nu ben ik steeds bang dat ik onvruchtbaar zou zijn of dat ik als ik weer zwanger ben, weer een miskraam krijg... Wat moet ik hiermee doen?
Alvast bedankt
groetjes Sanne

hai Sanne
schuldig moet je je al helemaal niet voelen,teneerste is het jouw schuld niet geweest dat het vruchtje los heeft gelaten,je lichaam was misschien nog niet rijp voor een zwangerschap en onvruchtbaar word je niet na een miskraam en je bent al een keer zwanger geweest dus dat zal heus wel weer lukken,dus als je er klaar voor bent om moeder te worden zou ik er gewoon voor gaan en er gewoon lekker van genieten,als je zwanger raakt moet je vooral niet aan het ergste gaan denken,ik ben mijn kindje na 23 weken zwangerschap kwijt geraakt terwijl ik al twee gezonde kinderen heb,maar toch wil ik graag nog een kindje en zal de moed opbrengen om positief deze zwangerschap aan te gaan,ik hoop dat jij dat ook ooit kunt,maar vooral je zelf niet schuldig voelen,daar heb je niets aan,veel succes
groetjes Babs

Terug
Bovenaan