5 maanden en bang voor honden, herkenbaar??


Hoi hoi

Ons zoontje van ruim 5 maanden is hartstikke bang van honden!
Terwijl zijn oma ook een hond heeft...! Die overigens gek is op kinderen!
Voor de gein lieten wij hem gister een peuter dvd zien over een puppie.
Bij het zien van het beestje was het drama drama!!

Wie herkent dit?
En hoe kan een baby nu al bang zijn!?!?

Groetjes
 
Hallo.

Ons dochtertje is ook 5 maanden oud, maar vindt het spelen met onze 2 hondjes GEWELDIG. Ze trekt aan de oren en aan hun staart   en kent totaal geen vrees. Het zijn dan ook wel 2 hele kleine hondjes (chihuahua's) dus daar kan het ook aan liggen.

Meestal zeggen ze dat je ze vanaf dag 1 al kennis moet laten maken met de huisdieren waar ze veel mee te maken krijgen dan worden ze minder snel angstig. Ik hoop dat hij er overheen groeit.

Groetjes
 
Dit is gewoon een fase, net als eenkennigheid. Vooral niet te veel op de angst in gaan maar vooral laten zien dat hondjes juist wèl lief zijn. Veel naar oma toe en daar zo normaal mogelijk met de hond omgaan, alleen wat extra aanhalen afentoe. Mijn dochter had ineens iets met auto's, zodra er eentje aan kwam rijden was ze echt in alle staten terwijl ze er toch niks naars met mee had gemaakt en ze wèl graag ìn de auto zit. Het slijt vanzelf als je maar niet te veel gaat troosten en op het verdriet ingaat want dan denkt je zoontje alleen maar dat er inderdaad iets is om bangt voor te zijn.
 
Hey

Mijn dochter was een 2 jaar en nog steeds bang voor honden als ze een hond zag bij oma of bij tante dan raakte ze in paniek.

Het was zo vervelend dat we een pup genomen hebben en nu zijn ze de   beste maatjes   en gaat ze   zelfs   naar honden   toe zelf vreemde honden en dat is ook vervelend want nu moeten we haar aan leren om   juist   niet naar honden toe te gaan. hahahahaha.

Groetjes veron
 
Terug
Bovenaan