5 maanden en nog niet doorslapen 's nachts?????

Ik kan wel janken. Mijn dochter van 5 maanden slaapt nog steeds niet door. Ze is ook iets teveel gehecht aan haar speen.
Mijn oudste sliep met 6 weken al door 's nachts. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Overdag ben ik zo brak dat mijn oudste en het huishouden er bij in schieten.
 
Hoi,

Mijn dochtertje van 10 maanden slaapt ook  niet door. Ik maak er geen probleem van. ze krijgt even de borst en wij slapen weer verder. Tuurlijk zou het fijn zijn als ze wel zou doorslapen maar ja me daar druk over gaan maken? Dàt kost pas energie. Ooit komt er een tijd dat ze wel door gaat slapen. Enneh er zijn genoeg kinderen van 4 jaar die nog steeds niet doorslapen. Vraag die ouders van die doorslapers maar eens of ze echt nooit wakker worden ook niet voor een speen of een aai over hun bol.

Ik kan mij best voorstellen dat je wilt dat ze doorslaapt want zelf wordt je er doodmoe van, het komt vanzelf.

Vooralsnog ben ik blij dat ze wakker wordt voor wat drinken en niet van de jeuk van de vele allergieën die ze heeft.

groetjes Renée
 
Hallo dan,

Ik wil even reageren op het feit dat je er maar niet al te druk over moet maken  wanneer je kind niet doorslaapt. Ik zelf ben een positief ingesteld iemand en ook ik word elke nacht  wakker gemaakt door mijn zoontje. En ik kan jullie vertellen ik vind dat niet leuk. Ik denk ook het is maar tijdelijk enz maar toch is het mega zwaar en ik kan dan ook heel goed begrijpen dat je graag tips wilt horen hoe de nacht door te komen. EN dan de tip het komt vanzelf wel ja dat klopt. Maar of dat de juiste tip is die je dan wilt horen??????????

Ik heb ook alles geprobeerd. Laatste voeding verzwaren, kamer donkerder maken, schuiven met de tijden etc etc etc We houden de r's aan en we genieten van ons kereltje. De ene week kan ik er gewoon goed tegen en de andere week ben ik aan het bedenken hoe ik hem kan leren de nacht door te komen. Dus als iemand TIPS heeft om alle moeders te helpen die af en toe gewoon onrustig en moedeloos worden van het feit dat hun kindje niet doorslaapt, GRAAG

Het praten erover lucht soms al op. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die soms wel kan janken. Ook dat lucht op!!!!!!!!!!!!!!!

Nou Maris wanneer ik de gouden tip heb ben je de eerste. Helaas kan ik je nu  geen tips geven alleen heelveel sterkte en probeer te genieten ook al voel je je zo moe. Ik ken het gevoel. Als je erover wilt praten lees ik het wel.

Groetjes Celie


 
Hoi Mariska

Ik wou dat ik de gouden tip voor je had, maar helaas.
Mijn zoontje wordt volgende week 6 maanden en slaapt ook niet door.
Hij wordt wakker omdat  hij zijn speentje kwijt is of omdat hij honger heeft. (Hij krijgt dan ook nog 1 flesvoeding 's nachts, weet ook niet hoe ik hier vanaf kom).

Jij hebt er natuurlijk niets aan dat mijn zoontje ook niet doorslaapt, maar misschien vind je het prettig om te weten dat je niet de enige bent.
Ik  vind dat namelijk wel omdat ik om mij heen alleen maar de verhalen hoor over kinder die  WEL doorslapen.

Sinds ik 's avonds een papfles geef slaapt mijn zoontje nu in ieder geval (meestal) 5 uur aan een stuk. Ik weet niet of jij ook al pap geeft?

Heel veel succes!!!

Groetjes Megin

 
hallo,

Ik snap dat het niet leuk is dat je kindje niet door slaapt. Mijn dochter sliep pas met achtenhalve maand door. Mijn zoontje slaapt sinds kort door (12 weken). Hij heeft al die tijd naast mij in zijn reiswieg geslapen.
Mijn dochter heb ik na achtenhalve maand 's nachts laten huilen, want na het warm eten 's avonds had ze 's nachts echt geen bv meer nodig. Na drie nachten ( verschrikkelijke nachten voor mij en voor haar) sliep iedereen heerlijk door. De derde nacht huilde ze maar even en toen was het over.
Ik had dus al besloten om met de tweede eerder de nachtvoeding af te bouwen. Toen hij ongeveer 6 weken was kwam hij 's nacht nog steeds om de drie uur. Ik heb toen geprobeerd om de 6.00 voeding iets te verlaten door hem bij het eerste geluidje dat hij gaf de speen te geven. Gelukkig accepteerde hij dit en viel vaak in slaap. Na enkele nachten kwam hij 's ochtends om 7 uur weer. Toen dit gelukt was heb ik met 10 weken besloten om de voeding tussen 3 en 4 uur 's nachts later te gaan geven. De eerste nachten barstte hij in huilen uit. Wanneer hij om deze tijd kwam dan gaf ik hem zijn speen. Wanneer hij dan echt ging huilen dan nam ik hem in bed en hield hem dicht tegen mij aan, hoofd tegen hoofd. Hij viel dan altijd weer in slaap. Wanneer hij sliep dan legde ik hem weer terug in zijn eigen bed. Tot dat het 's ochtends 6 uur was en hij ( toch weer om deze tijd) bij mij mocht drinken. Hij slaapt nu 's nachts op zijn eigen kamer. Zometeen zal ik hem voeden en morgen vroeg tussen 6 en 7 komt hij weer.
Dus 's nachts de voeding uitstellen, lekker knuffelen tot je kindje weer in slaapt en weer terug in bedje leggen, oja de hoeveelheid voeding 's nachts ook minderen. Ik liet mijn zoontje maar een kant drinken ipv twee.


Succes
 
Ik weet hoe je je voelt. Ik ben ook helemaal gesloopt.........en ook mijn huishouden en mijn oudste komen in het gedrang. Maar ik kies dan meestal toch voor de oudste en laat het huishouden het huishouden.

Mijn dochter wordt over 2 weken 1 jaar......en ze slaapt nog steeds niet door. Ze wordt nog minstens   2 keer per nacht wakker en dan geef ik haar de borst en meestal slaapt ze dan weer verder. Vaak ook niet......
Veel vrienden zeggen dat ik de borstvoeding moet afbouwen zodat mijn man 's-nachts dan de fles zou kunnen geven en dat ik dan kan doorslapen........of natuurlijk gekolfde melk......maar mijn dochter wil de fles niet en ook niet uit een beker drinken. Anders was ik waarschijnlijk allang over op de fles.
We zijn nu trouwens wel bezig met afbouwen van de bv want zo langzamerhand trek ik het niet meer. Dus overdag zijn we nu bezig met de fles (ik geef haar dan melk met een lepeltje, zo nu en dan neemt ze paar slokjes met de speen....)

Ik hoop voor je dat je dochter toch snel doorslaapt.....net zoals bij jou oudste sliep mijn oudste ook heel snel door en moest hem wakker maken voor een voeding.
Sterkte........!!!!!
Chantal

 
Hoi,
Mijn dochter is 3 mnd. Sinds wij haar voor de laatste voeding in bad doen, slaapt ze door. Het kan natuurlijk zijn dat je dit al geprobeerd hebt, maar bij ons werkte het. Wij deden haar eerst om de dag in bad, maar nu dus elke avond en het werkt!
Ik hoop bij jullie ook?
 
hoi ik heb een zoontje van 6 1/2 maand.
Sinds 1 maand ben ik gestopt met borstvoeding en ben nu aan de fles.
In de tyd dat hij nog borstvoeding kreeg sliep hij af en toe snachts door
maar meestal kwam hij 1 keer per nacht.
Tegenwoordig komt hij snachts helemaal niet meer.
Ik doe hem savonds nog even lekker in badje en rond 18.15 geef ik hem zijn laatste fles.
Hij slaapt dan door tot 8.30.
Zijn kamertje is niet super donker en ik hoef niet te schuiven met met het bedje.
Werkt het   ook niet als je kleintje snachts komt om dan een speentje te geven i.p.v. de borst of fles?
Ik merkte weleens dat als hij snachts wakker was en schreeuwde dat hij haast niks wilde eten.
Dus probeerde of hij zijn speentje dan wilde en dat werkte.
Probeer het eens(als je aan een speentje bent)
succes
 
Terug
Bovenaan