5 maanden en nog steeds om de 3 uur fles..

Hoi hoi,

Wie wil mij ff helpen denken.

Mijn dochter is 5 maanden en drinkt om de 3 uur een flesje van 150 cc voeding..
Nu wil ik graag om de 4 uur voeden.
Mijn dochter drinkt nutrilon AR en spuugt nog wel mondjes terug..

Kan ik nu beter ivm spugen om de 3 uur de fles van 150 cc voeding blijven geven??
Of kan ik ook naar de 200 cc voeding en dan om de 4 uur???

Ik moet toch ooit een x naar de 200 om de 4 uur toch??
Of krijgen ze straks minder voeding als ze fruit en groente eten??

Heb ook wel fruithapje geprobeerd maar dat spuugt ze helaas ook uit..

Wat is jullie schema met 5 maanden???

wat een vragen, hoop dat iemand me kan helpen..

groetjes simone

Hoi,

Ja, het is niet vreemd dat ze zo snel komt met 150cc...
Met 3 maanden zat mijn dochter aan de 200cc en met 4 maanden aan 2x 240 en 2x 210cc.

Gewoon lekker meer geven hoor!!
Groetjes Debby

Onze zoon is 4,5 maand en zit op 4 voedingen van 200 cc waarvan de laatste 's avonds om 21.00 uur met 3 eetlepels rijstebloem. Ook is hij inmiddels zover dat hij 's ochtends een half potje fruit of groente hapje eet. Hij is 65 cm en bijna 7 kilo. Hoop dat je er wat aan hebt. Wel lastig voor je want als je meer geeft wordt er misschien ook meer terug gegeven door de kleine.

Hoi Simone,

Hier hetzelfde verhaal. Mijn dochtertje is volgende week 5 maanden en drinkt overdag ook nog steeds om  de drie uur, zo'n 140-160 ml afgekolfde melk. Alleen 's morgens zit ze op zo'n 200 ml.
Meer melk geven lukt bij haar niet, want dat wil ze niet. Als ze meer drinkt, spuugt ze dat ook gewoon uit. Ik vind het verder geen probleem en  voed haar net als aan de borst op verzoek. Blijkbaar heeft ze hier nog behoefte aan. Jouw kindje ook.

Misschien kun je over twee /drie weekjes weer eens het fruithapje proberen en kijken of ze het dan wel binnen houdt. Ze zal nog niet toe zijn aan iets anders dan melk. Ik ga zelf pas bijvoeden bij 6 maanden. Eerder is ook niet nodig. Ik verwacht dat mijn meisje dan ook minder vaak zal vragen.

Succes ermee!

Ymke

Ik zou me er geen zorgen om maken.
Trouwens, mijn dochter van 4 jaar geef ik iedere 2 uur een beker drinken van 150 cc. Dus waarom zou een baby (met een veel kleiner maagje) om de 4 uur 250 cc moeten drinken?
Mijn baby krijgt nooit grotere flessen dan 200 cc, omdat ik het maagje niet verder op wil rekken.

Hoi Simone,

Waarom wil je zelf graag naar voeden om de 4 uur? Ze moeten niks, als jou kindje het fijner vindt om om de 3 uur 150 cc te krijgen, zou ik zeggen, lekker doen. Geen probleem van maken. Over een paar maanden als ze vast voedsel eet, dan worden de flessen vanzelf minder.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi hoi,

Jullie hebben helemaal gelijk.

Mijn meisje drinkt al altijd om de 3 uur en dat gaat perfect.
Geen idee waarom het om de 4 uur zou moeten, ik blijf lekker om
de 3 uur haar flesje geven..

ps: hebben jullie kids al een slaapritme???
Komt dit ook vanzelf??
Hier is het namelijk heel vaak anders.

groetjes simone

Terug
Bovenaan