5 maanden en ontpoppen tot handenbinder

Hi allemaal,

Mijn kindje is bijna 5 maanden en ben dol op haar. Het valt me echter op dat ze zich na sinds haar laatste sprong heeft ontwikkeld tot een echte handenbinder.

Ze moppert en zeurt bijna de hele dag (hmmm hmmm geluiden), rolt continu, extreem moeilijk in slaap te krijgen met het laatste dutje, continu vermaakt moeten worden, speelgoed is 2 minuten leuk, zodra ik iets zelf doe mopperen. Heel erg bewegelijk, doet me continu pijn met haren trekken/krabben/trappen overal (zonder opzet uiteraard) en met drinken (bv) ook zoooo bewegelijk dat dit soms ook echt een opgave is.

Ik weet dat dit komt door o.a. de snelle ontwikkeling die ze doormaakt (tijgert ook al) en de slaapregressie, maar ik begin op te raken. Ben elke dag met haar thuis en ook nog alleenstaand. Het is echt loei- en loeizwaar aan het worden, zeker met de hitte van de afgelopen dagen.

Wie herkent dit? Tips? Bedankt!

Ze is ook niet gewend om zonder jou te zijn. Is het een optie om te beginnen met werken en haar bijv 2 daagjes bij een gastouder of kdv te brengen? Iets dat zij niet kent is ook lastig. Zij leert niet met andere kindjes te spelen of zichzelf even te vermaken als de leidsters met andere kindjes bezig zijn. Dus zou er ook niet te hoge verwachtingen van hebben.

Hoi!

Lastige fase hé! Mijn zoontje was/is ook heel snel. En als baby ook heel veel gefrustreerd..

Wat bij ons hielp: veel naar buiten (in de tuin, op het gras etc). Veel wandelen, en soms ook echt even laten... voelt niet leuk. Maar door frustratie leren ze!

En mijn zoontje vond andere mensen/andere kinderen heel interessant. Dat leidt heel erg af en maakte hem blij.

Is babyzwemmen een optie?

Zet 'm op! En weet.. alles is een fase ❤️

[quote quote=10572032]Hoi! Lastige fase hé! Mijn zoontje was/is ook heel snel. En als baby ook heel veel gefrustreerd.. Wat bij ons hielp: veel naar buiten (in de tuin, op het gras etc). Veel wandelen, en soms ook echt even laten… voelt niet leuk. Maar door frustratie leren ze! En mijn zoontje vond andere mensen/andere kinderen heel interessant. Dat leidt heel erg af en maakte hem blij. Is babyzwemmen een optie? Zet ‘m op! En weet.. alles is een fase ❤️[/quote]
We zijn idd ook lekker buiten als het niet regent ? Maar gisteren was het dus krijsen geblazen toen we een uurtje gingen lopen... oeps. En elke dag doen we iig 'iets' zodat ze idd mensen ziet en in nieuwe omgevingen komt. Twee keer per week naar m'n ouders ook, visite, etc. Maar helaas helpt 't nu even niet zo. Dus idd, mantra: faaaaase! Haha. Babyzwemmen ga ik eens proberen!

Dat is idd helaas een fase waar je even doorheen moet. Snap dat het zwaar kan zijn, helemaal als je alles alleen moet doen. Als het laatste dutje een strijd wordt, zou je kunnen kijken of ze het met 2 slaapjes red en evt savonds dan wat eerder naar bed brengen.

Verder veel afleiding zoeken. 5 maanden is ook nog een wat lastigere leeftijd, ze kan wat dat betreft nog niet zoveel maar wil waarschijnlijk al wel heel veel. Succes!

Terug
Bovenaan