5 maanden, hoe tijd tussen 3e en 4e (= laatste) fles doorbrengen?

Mijn zoontje is ruim 5 maanden. Het dagschema ziet er ongeveer zo uit:

7 uur fles (210 + 7 sch)
wassen/bad/eruit met kinderwagen/eventueel slapen
10 uur fruit
11 uur fles (210 + 7 sch)
slapen
15 uur fles (210 + 7 sch)
19 uur, laatste fles (210 + 7 sch)

Nu is het probleem dat tussen de 3e en 4e fles hij eigenlijk niet meer slaapt, maar de 4 uur duren wel heel lang als er  niet op uit kunnen met de kinderwagen (zoals bv vandaag, regen bah). Op een gegeven moment is niks meer goed, niet op schoot, niet in de box, niet op het speelkleed, niet in de wipstoel. Meestal geef ik hem dan na 3 uur al de fles, want hij heeft echt honger, maar dan krijgt hij om 18 uur al de laatste fles, en daar moet hij het de hele nacht op doen. Hij wordt de laatste tijd dan ook vrij vroeg wakker (kwart voor 6 oid).

Hoe houden jullie je kleintje een beetje zoet zodat de tijd tussen de voedingen een beetje gerekt kan worden?

NB ga over een paar dagen wel met groentehapje beginnen, dat "breekt" dan de 4 uur hopelijk wel weer.

Groetjes Jenneke

Hoi Jenneke!!

De mijne wordt a.s zondag 5 maanden.
En zoals je het zelf aan geeft, slaapt de mijne ook niet tussen die 2 voedingen (wat overigens precies dezelfde tijden zijn!! )
Vandaag heb ik om te proberen om 14.45 rijstebloempap gemaakt, en een restje olvarit fruit (mmar dat is niet zo zeer belangrijk)
Maar ze heeft geslapen!!! van af 15.30 tot 18.00!!!! ik wist niet wat me overkwam!
Ik geeft wel al groentehap om die tijd te overbruggen, maar wie weet is dit wel een (tijdelijke) oplossing voor je.

Succes!!

Hoi waarom geef je je zoontje niet een groenten potje van 4 maanden tussen de 3e en de 4e voeding.
Misschien kun je die fles van 19.00 dan opschuiven naar 20.00 en dan kan hij lekker lang slapen.
Doe een beetje nutrix in het flesje 2a3 schepjes en dan slaapt hij nog langer

Hoi,

de mijne saapt soms tussen die laatste 2 voedingen, ze is nu 5,5 maand.
Ze krijgt wel om 18.00 uur nog een 4 maanden potje, en om 19.00 uur nog een fles met rb die ook nog schoon op gaat.
Het potje eet ze trouwens ook volledig op, mss is de kleine er toch wel aan toe nu??

Succes!!

'hoi hoi
nou ik xal even mijn schemaatje opschrijven hoop nioet dat je schrikt hahha
mijn zoon is 6 mnd
tussen 7.30/8.00   fles 100cc en 100cc met bambix pap van een bordje
om 10.00 slapen tot ongeveer 11.15
om 11.30 eet hij een   half potje fruit (6mnd)met een liga erdoor
om 12.15 een half broodje met smeerkaas
13.45 fles 160 cc
slapen tot ongeveer 16.00 en dan de rest van het fruitpotje
om 17.30 warm potje en een danoontje
om 18.30 in bad met zijn zus (2.5 jr)
en naar bed dan haal ik hem om 20.00 even uit bed voor zijn laatste fles 240 +nutrix
en dan slaapt hij tot de volgende ochtend alleen merk ik nu dat hij eigenlijk de fles van 20.00 te slaperig is dus die ga ik nu ook wat vroeger geven.
hij eet al potjes vanaf dat hij 3 mnd en een week was

succes gr debbie

Hoi Debby,

waarom zouden we schrikken? Elk kindje is toch anders?
Als ik trouwens lees hoeveel je kindje eet en drinkt overdag dan denk ik eerder dat hij die laatste fles eigenlijk niet meer nodig is (of minder), dan dat hij te slaperig is.

En ik zou idd alvast met groente beginnen, waarom nog een paar dagen wachten?

Mijn dochtertje is bijna 3 maand, maar ook ik heb moeite om de tijd te rekken tussen het 3e en 4e flesje. 3e flesje krijgt ze om 15.00 na het knuffelen en spelen gaat ze dan om ongeveer 16.15 a 16.30 naar bed. Vervolgens wordt ze al na een half uur a drie kwartier wakker. Ik kan haar hooguit een half uurtje vermaken in de box of schommelstoel, maar dan is ze het zat. Als het dus geen lekker weer is om er op uit te gaan, doe ik haar meestal dan in bad. Een beetje met haar spelen en aanlummelen en je hebt zo weer ruim een half uur te pakken.  Succes!

quote: kiewietje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-03-2007 22:51:23'));

Hoi Debby,

waarom zouden we schrikken? Elk kindje is toch anders?
Als ik trouwens lees hoeveel je kindje eet en drinkt overdag dan denk ik eerder dat hij die laatste fles eigenlijk niet meer nodig is (of minder), dan dat hij te slaperig is.

En ik zou idd alvast met groente beginnen, waarom nog een paar dagen wachten?

hoi kiewietje
daar heb ik ook nog aan gedacht maar hij heeft nog 500 cc voeding nodig dus vandaar dat het nog niet weg kan laten maar geen verkeerde gedachte hoor gr debbie

Terug
Bovenaan