5 maanden na stop pil geen menstruatie - utrogestan ervaring?

<p>Dag iedereen,</p><p>Ik ben in juli gestopt met de pil en heb tot op vandaag - bijna 6 maanden later - nog altijd geen menstruatie gehad. Ik ben vorige week naar de gynaecoloog geweest die een  inwendige echo heeft gedaan. Er was 1 cyste te zien van 3 cm maar de gynaecoloog zei dat dit vanzelf weg zou gaan en mijn menstruatie er wel aan komt binnen 'lange lange tijd'...Hij sprak niet van PCOS en heeft nu utrogestan voorgeschreven om mijn menstruatie op te wekken. Zijn er nog mensen die dit hebben genomen bij het uitblijven van hun menstruatie? Zo ja, heeft dit ervoor gezorgd dat alles zo wat op gang kwam? Ik lees immers vaak dat utrogestan wordt genomen om de menstruatie uit te stellen... Ik vind het dus allemaal een beetje raar. Alvast erg bedankt voor jullie reactie!!</p>
 
Hallo Annelies, bij mij duurde het ook ruim een half jaar na het stoppen met de pil voordat mijn menstruatie weer op gang kwam. Volgens mijn huisarts was dit niks om je zorgen over te maken. Ook bij mij zagen ze wat op de echo. En werd mij ook verteld dat dit weg zou gaan na de menstruatie. Wel ben ik toen zelf begonnen met het slikken van teunisbloem olie en werd ik na al die tijd na 3 dagen ongesteld. Misschien is dat ook een optie voor jou? 
 
Toen ik al een aantal jaar gestopt was met de pil werd ik ineens 6 maanden niet ongesteld. Daarvoor had ik een onregelmatige cyclus. Ik heb destijds van mijn huisarts een soortgelijke hormoonkuur gehad: orgametril. Na het stoppen met deze kuur werd ik na ongeveer een week ongesteld en heeft mijn cyclus zich volledig hersteld. Binnen een paar maanden was ik vervolgens zwanger. Inmiddels al 23+4 weken.Ik vond de bijwerkingen van de kuur trouwens wel behoorlijk heftig. Opvliegerig en veel vocht vasthouden, maar dat ben je daarna ook meteen weer kwijt. Succes! 
 
Terug
Bovenaan