5 maanden oude baby en hoest al meer dan 1 maand

Mijn zoontje van 5 maanden hoest zeker al 6 weken lang. Hij heeft snachts zulke heftige hoest aanvallen dat we hem echt uit z'n co sleeper trekken en omhoog moeten houden en kloppen op zijn rug tot het over is. Overdag hoest hij eigenlijk bijna niet op wat kuchjes af en toe na. Het was eerst overdag ook zo erg, zelfs dat zijn flessen er soms weer uitkwamen. Het gaat eigenlijk een beetje met ups en downs maar het gaat gewoon niet over.

Inmiddels zijn we al 3 keer naar de huisarts geweest, die elke keer ons weer wegsturen omdat alles goed is. De huisarts zei dat het zeker nog 2 maanden kon duren.

Heeft iemand nog tips voor ons? Ik vraag me echt af of dit oké is zo.
 
Ik zou weer naar de huisarts gaan maar laat je niet meer wegsturen eis dat je word doorverwezen naar een kinderarts. Mijn kleine is ook 5 maanden oud en ik zou echt willen dat ik word gezien door een arts
 
Dampo kids kindersiroop alle hoest, vrije luchtwegen nacht. ( Officieel pas vanaf 1 jaar, wij hebben het zelf niet gebruikt voor ze 1 was. Maar werkt heel goed.)
Hoofdeinde verhogen.
Waterbakje aan radiotor hangen. Droge lucht prikkelt slijmvliezen sneller.
Vermoedelijk is het gedeeltelijk ook paniek, door de eerdere slechte ervaring. En lijkt het daardoor erger.
 
Insmeren met LUUF savonds voor t naar bedje gaan op borstkastje en rug (ter hoogte van longetjes). 
Kruidvat heeft badolie met eucalyptus "vrijer ademen" voor kindjes dat werkt voor de luchtwegen te kalmeren.
Evt een halve ui op kamertje zodat luchen rustiger/meer open worden. 
Hier douchen we samen (ook zoontje van 5maanden), het stomende effect van de douche zorgt altijd dat neusjes open gaan en er veel snot loskomt, wellicht helpt het ook goed tegen het hoesten.
 
Eucalyptus en dampo zijn gevaarlijk voor babies! Kunnen ze een ademstilstand van krijgen. Wij smeren zelf de luuf op de lakentjes. 
Hoofdeinde omhoog en idd goede luchtvochtigheod in huis. Bij ons werd t hoesten na een fles ook erger, tot het er soms ook uitkomt. Door melk wordt meer slijm aangemaakt, dus na de fles een slokje water... maar dat mag ook nog niet jonger dan 6 maanden. Ik zou idd toch ook naar een kinderarts willen met zo'n kleintje. Liever een keer te vaak naar de dokter, dan een keer te weinig.
 
Terug
Bovenaan