5 maanden, sinds 1 week fruit, wanneer ook groente

Hoi!

ik geef mijn zoontje, nu 5 maanden en 1 week, sinds een week fruit (ongeveer een uur voor de 2e fles). Wanneer begin je met de groente, en geef je dat dan rond "warm etenstijd"? Dus fruit EN groente elke dag?

Groetjes Jenneke, mama van Ivar 18-9-2006

hoi

als je kleintje al een beetje aan het fruit is gewend kun je ook wel groente gaan geven hoor.Ik begon altijd wel met een half potje en zodra dat goed ging een heel potje.Ik gaf het meestal rond half 6 volgens mij omdat ze om hafl 7 nog een fles melk kreeg.tijd moet je zelf even bepalen weet niet hoe het met de flestijden zit bij je.Mijn dochtertje was 4 maanden en een paar dagen toen ze fruit kreeg en geloof 5 maanden toen ze groenten kreeg.ze vond het wel smullen in ieder geval,hoop dat het lukt groetjes wendy

Hoi Jenneke,

Ik denk dat je zelf wel aan Ivar zult merken of hij het iets vindt of niet! Probeer gewoon eens wat gepureerde groenten (zonder vlees en aardappel nog) of wat groenten uit een potje. Gewoon een paar hapjes, nog niet direkt als vervanging van een fles. En dat een paar dagen achter elkaar, zodat hij wel de kans krijgt om het te proeven. Heb je geen zin om elke dag groenten te pureren, dan zou je een paar ijsblokzakjes kunnen vullen met je gepureerde groentenmengseltje en eruit pakken wat je wilt maken. Is zo ontdooid! Het is ook zo zonde om steeds een half potje weg te moeten gooien vind ik! En wanneer je het geeft, maakt niet zoveel uit hoor. Persoonlijk vond ik het wel fijn om meteen te beginnen op het tijdstip dat wij ook warm eten, dan vloeit het straks ook gewoon over in het ritme van de rest van de familie! Ik ben ook eerder dan met 6 maanden begonnen met vast eten, omdat mijn dochtertje niet zo dol op haar melk was. Zij eet liever vast voedsel. Ze is nu bijna 7 maanden en eet 's morgens brood, 's middags brood en 's avonds warm! Ze lijkt al wel een peuter! Maar ach, als zij het fijn vindt...

Succes!
Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan