5 maanden

Onze zoon is 5 maanden en s'avonds huilt hij al vroeg voor zijn laatste voeding.
Ik vraag me eigenlijk alleen af hoelang mag zo'n kleine zonder voeding.
Nu krijgt hij de laatste om 22.00 en s'morgens komt hij pas weer om 8.00.
Kan hij de laatste om 21.00 krijgem of is dat niet goed voor hem.
Ik ben benieuwd hoe andere ouders dat doen.
 
Mijn zoontje krijgt de laatste voeding al vanaf 4 maanden om 21:00. Ik heb de laatste tijd gemerkt dat hij vanaf 19:30-20:00 al een beetje huilerig wordt. Ik zit er zelfs aan te denken om de laatste fles een beetje te vervroegen.
Dus kortom...ik zou het gewoon proberen om de laatste fles om 9 uur te geven.

Suc6 Desi mv Duncan
 
Het schijnt ook een beetje aan het gewicht te liggen. Ik ben afgelopen maandag op het cb geweest en daar zeiden ze dat m'n dochter haar laatste voeding om 20.00 mag krijgen. (ze is ruim 7800 gram en 5 maanden oud)

groetjes Esther
 
Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden en wij zijn met 5 maanden van 5 naar 4 voedingen gegaan. Het CB raadde aan rond 19:30 a 20:00 uur de laatste fles te geven en dan 's ochtends wel echt om 7:30 uur weer een fles te geven.
Je moet goed je kindje in de gaten houden: als je zoontje sloom is en je hem 's ochtends bijna niet wakker krijgt voor zijn voeding is hij er nog niet helemaal aan toe want dan is zijn bloedsuikerspiegel door de lange tijd tussen twee voedingen te laag.
Het ligt inderdaad aan de grootte van je kindje: grotere kindjes kunnen de bloedsuikerspiegel al beter zelf op peil houden.
 
Terug
Bovenaan