5 mnd oud en potjes voor 6 mnd??

Hoi

Ik had een vraag onze laurens is nu 5 mnd en ik geef hem fruit potjes van 6mnd, meer variatie. Ook maak ik het regelmatig vers. De combinatie van de potjes  gebruik ik ook met vers fruit. (nog geen kiwi en aardbei etc)

Maar nu vroeg ik me af  of ik de  groente potjes van 6 mnd   ook kan geven.
Volgens mij wel maar ik hoor wel eens dat ze nog geen vlees, kip etc mogen
Klopt dit en waarom mogen ze het dan niet.

Groetjes annegien

De darmpjes moeten heel rustig wennen aan voedingsstoffen, dus daarom zeggen ze nog even geen vlees. Eerst moet het kindje wennen aan de groenten en het fruit. Laura heeft trouwens helemaal geen last gehad van de introductie van vlees. De meeste groenten die in potjes voor 5 maanden zitten, zitten trouwens ook in de potjes voor vanaf 4 maanden en die kan je ook vers maken (geen zout toevoegen).

Een hele goede tip is het opperdepop kookboek, het enige nadeel is dat wat daarin staat voor vanaf 6 maanden hetzelfde is als wat er in de potjes zit voor vanaf 4 maanden. Ik maak dus dingen klaar voor vanaf 7 maanden voor Laura. Dat gaat perfect.

Groetjes Ilona

hij krijgt al vanaf 4 mnd groente en alles gaat er goed in zonder krampjes. als ik vers maak of in een potje maak eigenlijk veel klaar. maar de potjes van 4mnd vind ik eenzijdig worden Dus vandaar deze vraag. Zijn darmen zijn dus gewend aan groente en aardappelen

Ja, je kan heel langzaam kip ofzo proberen of wat hier favoriet is is een potje van de AH rijst met tomaat, wortelen en ham. Dat gaat erin als koek. Ik ben met 5,5 maanden met die potjes begonnen.

ik ben ook met 5,5 mnd op 6 mnd potjes overgestapt.dit hapt een stuk lekkerder weg dan   die dunne   pap van 4 mnd.ik vind het alleen jammer dat het allemaal van die culinaire hoogstandjes zijn en niet gewoon aardappelen en 1 soort groente.ik ben dus zelf maar wat actiever geworden in de keuken en heb wat groenten ingevroren.als wij iets eten wat boas nog niet krijgt(pasta,soep,chinees,spinazie enz...) hoef ik het alleen maar even te ontdooien.
gruit geef ik ook 6 mnd potjes.ook voor de variatie.met vers kom ik weinig verder als appel,peer en banaan.
groetjes karin

Ja, de lentespinazie met zalm was hier op zijn zachtst gezegd geen succes! Mama en Laura zaten allebei te kokhalsen!

En dat terwijl ik eigenlijk erg gek ben op zalm .

Terug
Bovenaan