5 naar 4 flessen

Hallo,

Mijn zoon is nu 11 weken oud en slaapt sinds kort door. Hij krijgt op dit moment 5 flessen van 180 cc per 24 uur. Alleen is het zo dat we hem 's avonds rond 23.00 uur bijna niet wakker krijgen voor een voeding. (en als we de flessen om drie uur gaan geven dan heeft hij nog geen trek). Wanneer mag hij over op vier flessen. ( hij is nu 6 kg.)

groetjes Judith

Hoi!!!

De mijne kreeg ik ook bijna niet meer wakker op ongeveer die zelfde leeftijd.
Ik heb die fles toen gewoon weg gelaten om te kijken wat ze deed.
In het begin was het "onwennig" en kwam ze s'ochtends heeeeeel vroeg.
De 4e fles heb ik toen elke keer ietsje later gegeven, en nu ziet het er ongeveer zo uit:

7.00/8.00 uur
11.00/12.00 uur
15.00/16.00 uur
19.00/20.00 uur
In principe maak ik haar voor de 1e fles niet wakker, vandaar de dubbele uren het zijn ongeveer tijden.
De fles die eraf is gehaald heb ik ook verdeeld over de 4 andere voedingen, zodat ze niets tekort komt.

Succes!!!

Onze dochter woog ook iets van 6 kg en konden we om 23 uur ook bijna
niet wakker krijgen. Vandaar 5e fles laten vervallen en nu krijgt ze 4
flessen van 190cc

6 schepjes. En in de laatste fles krijgt ze 1/1,5 schepjes rijstebloem. Het gaat echt heel goed!!

Suc-7

Claudia en Maud-je

Hi,
Ik zit precies met hetzelfde 'probleem'. Onze dochter is nu 6 maanden en zit nog steeds op 5 flessen, maar we willen nu toch echt over op 4 flessen. Ook omdat ze 's middags een half potje fruit eet en we gaan beginnen met groente. Zijn jullie echt zomaar gestopt met die 5e fles of hebben jullie het langzaam afgebouwd? Wij weten niet zo goed hoe we het nu moeten aanpakken. Ze krijgt nu 5 flessen van 200cc per dag.

6.30 - 11.00 - 15.00 - 18.30 - 22.30 (tijden zijn ongeveer hoor en voor de laatste fles maken we haar wakker)

Wat is nu wijsheid? In 1x stoppen of afbouwen. Wij hebben het idee dat in 1x stoppen ons weer slapenloze nachten gaat opleveren, terwijl ze nu aardig doorslaapt. Ze wel altijd vroeg wakker. Wie heeft er goed advies. Oja, ze weegt 6700 gram.

Rijstebloem aan die fles van 18.30 toevoegen en kijken hoever je uk het trekt.
Ik heb het ook zo gedaan, de 1e keer was het geen succes (zonder rijstebloem)
Ze kwam toen midden in de nacht.
De 2e keer heb ik he tussen de oude tijden van de voedingen gedaan, dus tussen 19.00 en 23.00 in en daar na elke keer iets vervroegd.
Nu krijgt ze hem om ongeveer  19.00 uur en slaapt door tot de volgende ochtend 7.30 uur.

Succes!

Terug
Bovenaan