5 naar 4 voedingen

Hallo,

Ik heb een dochtertje van vijf maanden. Ze woog vier weken geleden 6600 gram. Ok het CB zeiden ze dat ik bij vijf maanden over mocht gaan naar vier voedingen. Ze is nu dus vijf maanden, maar ik durf nog niet goed over te schakelen. Ze drinkt namelijk om 22.30 uur nog bijna een fles van 200 cc leeg, ik moet haar wel bijna altijd wakker maken voor deze voeding. Eigenlijk zou ze de laatste flesvoeding nu rond 20.00 uur moeten krijgen en dan zou ze de hele nacht moeten doorslapen. Mijn dochtertje slaapt overdag vrij weinig, met als gevolg dat ze rond 19.00 uur echt helemaal opgebrand is, rekken tot 20.00 uur is tot nu toe nog niet gelukt. Ik ben vorige week ook begonnen met het geven van een fruithapje, maar dit is nog niet zoveel.

Voor wat betreft het weglaten van de laatste voeding weet ik dat het gewoon een kwestie zal zijn van uitproberen. Misschien heeft iemand nog goede tips, of is ze er nog niet aan toe als ze de fles van 22.30 uur nog leegdrinkt? moet ik echt wachten tot ze deze gaat weigeren of bijna niks meer drinkt?

Alvast bedankt voor jullie tips
 
Ik heb ook zo gezeten, maar ik heb op een gegeven moment in de voeding van 19.30 uur 2 eetlepels Nutrix gedaan. En dat gaat geweldig! Hij sliep tot 07.00 uur 's ochtends door! Maar het blijft inderdaad een kwestie van uitproberen.

Succes,
Bianca.
 
Mijn dochter van vijf maanden is ook een flinke eter. Ik ben gewoon overgegaan van 5 naar 4 voedingen, inderdaad een kwestie van proberen. Maar ben toen wel ook begonnen met (schrik niet) 's ochtend fles 230cc met 3 eetlepels rijstebloem, rond 12.00 uur eerst groente en daarna een fles (ja hoor ook 230 cc), rond 16.00 uur fruit en aansluitend fles (ja hoor) en rond 20.00 uur fles met 3 eetlepels rijstebloem (vanille), ja hoor ook 230 cc. Gaat prima, ze slaapt gewoon door. Ik had eerder nl. ook moeite om haar wakker te krijgen voor die heel late fles.
Succes, groetjes Mama van Layla
 
Mijn zoon Renzo, nu 5 maanden oud,is erg gek op zijn flesje. Om 06.30 uur krijgt hij 210cc met 3 tot 4 schepjes rijstebloem. Hij slaapt dan tot 10.00 uur en krijgt pas om 11.00 uur weer een flesje met alleen melk. Om 13.00 uur krijgt hij een fruithapje die hij ook weer gretig naar binnen werkt. Om een uur of half 4 krijgt hij een flesje melk. zo rond 17.00 uur eet hij een half tot driekwart potje groente leeg om vervolgens om 19.15 een laatste fles met rijstbloem erdoor op te peuzelen. Hij slaapt daarna de hele nacht door tot 06.30 uur. Je zult zien dat als je er wat rijstbloem doorheen doet de kleine voldoening heeft en de nacht door zal slapen.

Groetjes, moeder van Renzo
 
Doe wat je hart je ingeeft. Probeer gewoon eens wat uit en laat je niet gek maken dat wat andere kinderen en moeders doen.

je kind geeft zelf aan wat hij of zij wil.
succes
 
Terug
Bovenaan