5 negatieve tests later!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw en ik wil graag dingen delen met andere vrouwen. Mijn man en ik zijn dus al een tijdje bezig met zwanger worden. zo'n 10 maanden. Inmiddels heb ik al 5 negetieve tests achter de rug. en elke keer was ik 2 weken of soms nog meer over tijd.
Ik wil geen test meer doen! ik ben zo bang dat ie weer negatief is, ik vindt het zo moeilijk. Bijna iedereen in mijn omgeving was binnen 4 maanden zwanger, en wij, ja wij doen er weer zooooo lang over.
Kent iemand deze situatie en frustratie, en hoe gaan jullie daarmee om.
XXX

Ik denk dat bijna iedereen hier die frustratie wel kent. Heel logisch trouwens, zeker als anderen in je omgeving wel snel zwanger worden.
Alleen hoor je volgens mij meestal alleen die positieve verhalen snel. Als het langer duurt ga je dat meestal niet gelijk tegen iedereen zeggen.

Ik weet hoe moeilijk het is, maar ga je niet teveel met anderen vergelijken, daar wordt je alleen maar mmer gefrustreerd van!

Als je eerst aan de pil bent geweest kan je cyclus best lang onregelmatig zijn.
Heb je al ovulatietests gebruikt?
Zeker als je mentruatie onregelmatig is helpt dat om in ieder geval de vruchtbare dagen goed te benutten!

Verder zou je als het nog langer gaat duren altijd eens met de huisarts kunnen overleggen.

Veel succes en blijf positief hè!

Ik begrijp je frustratie ook goed hoor! Je wilt gewoon dat het ook snel lukt en dan is 10 maanden al best wel een tijdje. Maar ze zeggen dat er gemiddeld een jaar voor staat dus het kan echt nog. Wat moeijlijk ook schrijft, heb je al ovulatietesten gebruikt en/of temperaturen?
Ik zelf ben moeder van een dochter van 2, duur 9 maanden voor ik zwanger was en we zijn nu alweer in ronde 11 voor een 2e kindje. Dus je bent echt niet de enige hoor waar het wat langer kan duren. Het is inderdaad wat moeilijk zegt, alleen de goede verhalen hoor je.
Blijf positief en misschien lukt het de volgede keer.

Groetjes Silli

Ik begrijp je frustratie goed. Maar is het dan niet zo dat je een wisselende cyclus hebt als je steeds overtijd bent of is dit niet het geval? Ik zelf heb dat namelijk wel en dan bereken ik een gemiddelde en dan ben ik overtijd, maar kan dan altijd nog gewoon ongi worden omdat het een richtlijn is. Het is echt heel frustrerend. Vandaag is mijn NOD-dag en ik ben nog niet ongi, maar probeer niet te veel te hopen. Mijn man en ik zijn inmiddels een jaar bezig en mocht deze keer niet lukken, dan gaan we helaas het medische traject in. Probeer ondanks alles positief te blijven, ik zal voor je duimen!

Sterkte!

Liefs Vic

hallo allemaal,
onwijs bedankt voor jullie lieve berichten.
Jullie hebben allemaal wel gelijk, ik moet me ook niet zoveel met andere vergelijken maar dat is nu juist zo moeilijk. En het klopt ik voel me er alleen maar rotter door.
Mijn cyclus is zo onregelmatig dat ik de ene keer een week te vroeg ben de andere keer een week te laat, soms zelf 2 weken te laat. en dan weer een week te vroeg of 1,5. en soms sla ik wel weer een maand over. Als ik deez maand weer ongi wordt gaan we die ovulatie testen eens proberen.
Temperaturen heb ik al een geprobeerd. Maar de hele maand door schommeld mijn temperatuur heel erg, wel tussen de 3 graden verschil, steeds.
Ik duim ook voor jullie allemaal dat het snel lukt.
Inmiddels ben ik alweer (als ik uit ga van een cyclus van 28 dagen) een hele week overtijd. Ik hoop niet te veel, want steeds weer die teleustelling is zoooo moeilijk. en ik ben toch al onregelmatig.
liefs dolfijntje

Dat is zo moeilijk juist he, je hoopt toch stiekem steeds weer.
Maar ik zou als het deze keer niet raak is zeker ovulatietests gaan proberen. Ik raad je dan wel de van clearblue aan, die zijn echt duidelijk. Ik had eerst andere en daar lukte het nog niet mee.
Nu voor het eerst clearblue en het was direct raak.
Uiteindelijk is het bij mij toch mis gegaan, maar ik weet zeker dat ik direct weer met ovulatietests ga beginnen!

Hopelijk blijft je menstruatie nu echt weg en anders heel veel succes met verder proberen

hoi moeilijk.
Dank je wel voor de tip.
Ik hoop ook dat ie weg blijft, dat is ie nog steeds.
liefs dolfijntje

Hey Dolfijntje,
Wat rottig he als het zo lang duurt. Ik had eerst een miskraam na 4 maanden proberen. En toen lukte het niet meer, terwijl ik wist hoe het voelde om zwanger te zijn, ik was de wanhoop nabij. Elke maand werd ik somberder als ik ongesteld werd. Ik heb op forum wel veel steun gehad. Ik werd uiteindelijk na 9 maanden zwanger, maar het voelde als jaren. Vergelijken moet je eigenlijk niet doen, maar ik kon het ook niet laten. En als iemand zei ' je moet er niet zo mee bezig zijn, dan lukt het niet' werd ik gewoon kwaad. Hoe kan ik er nou niet mee bezig zijn?!?!? En dan is het dus mijn eigen schuld?? Het maakt ook niet uit, ik was desperate, depressief en obsessief bezig met zwanger worden. En toch is het gelukt. Laat je niet gek maken. En zoek vooral naar dingen die jou helpen er doorheen te komen.
En of je het nu al heel zwaar vind na 3 maanden proberen of pas na 2 jaar. Iedereen beleeft het heel persoonlijk en heeft recht op aandacht voor het verdriet, dus jij ook!!! En wie weet is het nog toch raak! Ik hoop het van harte!! Voor iedereen trouwens die zo graag zwanger wil worden!

liefs Lorelei

Terug
Bovenaan