5 of 4 Flessen per dag????

A

Anoniem

Guest
mijn zoontje bram (14-6-2007) krijgt nu 5 flessen per dag  ( 7.11.15.19.23 uur), nu laat hij sinds twee weken geregeld wat staan 30/40cc, hij krijgt om 23 uur zijn laatste fles waar we hem meestal voor wakker moeten maken. Zou hij al over kunnen naar 4 flessen of moet hij op 5 blijven tot 6 mnd?? Zou ik de tussentijden ook aan moeten passen, dus om de 5 uur een fles ofzo?? Wie weet raad???
chantal

Hoi chantal,

Mijn dochter Dewi is geboren op 30 juni en ik geef nu al 4 voedingen per dag. Ik geef borstvoeding ook op dezelfde   tijden als jij dat doet.   Op de dagen dat ik werk krijgt Dewi afgekolfde melk ongeveer 170 cc. Soms drinkt ze het helemaal op,soms laat ze wat staan. Wij moesten haar voor de voeding van 23.00 uur ook altijd wakker maken, wat heel veel moeite kostte. Dit was eigenlijk zo vervelend voor haar (soms moest er een koud washandje aan te pas komen, vind ik eigenlijk wel heel zielig) dat we besloten hebben om haar eens te laten liggen om  23.00uur. En wat blijkt. ze sliep door tot 06.00 uur 's ochtends. Dat deed ze niet toen ik haar om 23.00 uur nog voeding gaf. Toen kwam ze 's nachts ook altijd nog een keertje. Vanaf het  moment dat ik haar heb laten liggen om   23.00 uur, ongeveer een maand geleden, is ze misschien hooguit een keer of 3 's nachts weer wakker geweest. Eigenlijk moet ze de voeding van 23.00 uur "volgens de regels" nog wel hebben, maar Dewi is goed gegroeid en is superactief.

Ik zou het eens proberen als ik jou was en het lijkt mij niet zo erg als de fles niet helemeel leeg  is,   vol is vol toch!

Succces

Hallo Chantal!
mijn zoontje Tijl is van 20/06 en krijgt al bijna 2 maanden 4 flessen.
We zijn op een gegeven moment overgestapt van 5 naar 4 omdat bijna alle voedingen er moeilijk in gingen.
Hij krijgt nu om 08.00/12.30/17.00/22.00u
210 cc water + 7 schepjes.
Op de pakken van Nutrilon zie je ook staan dat ze boven de 6 kilo naar 4 voedingen kunnen.
Evt. zou je even met het cb kunnen bellen. Die hebben mij dit destijds ook geadviseerd.
Het werkt wel prettig vind ik en met ca.5 uur ertussen heeft ie tenminste ook echt honger en hoef je niet zo lang te zitten met dat flesje.
Succes!

Hoi chantal,
Mijn dochtertje is van 10 juni en zit nu ook op 4 flessen van 200 cc en een fruithapje smiddags.
Als dat gebeurt dat ze steeds wat laten staan is het een teken dat hij meer in een keer kan hebben maar met een fles minder gewoon proberen dan zul je het vanzelf zien of ie eraan toe is.

Groetjes
Patricia

Hoi,hoi,

Erinn (06-07) zit nu ook al 2 weken op 4 flessen van 210/7. Vond de cb-arts nog wel wat te vroeg,maar ze gaf het zelf aan. Gewoon proberen zou ik zeggen. Wij hebben het als positief ervaren. Meer tijd tussen de voedingen en zowel zij als wij meer rust. Zorg er alleen wel voor,dat de hoeveelheid voeding,die je nu geeft dan over die 4 flessen verdeeld wordt,want dat hadden wij niet helemaal gedaan,waardoor Erinn net niet genoeg groeide (gelukkig kwamen we er al snel achter).
Succes
Gr. Kirsten

Terug
Bovenaan