5 of 6 voedingen en doorslapen???

Hallo,

Mijn zoon Seth (bijna 8 weken) is sinds afgelopen weekend opeens op 5 voedingen over gegaan. Ik geef BV op verzoek en hij kwam gewoon maar 5 keer op zaterdag, om de 4 uur. De laatste voeding gaf ik om ca. 23.00 en om 5.00 begon hij wel wat te rommelen, maar echt hongersignalen gaf hij pas om 7.00. De volgende 2 dagen gingen ook zo, maar daarna zat hij opeens weer op 6 voedingen, omdat hij nu om 5.00 al honger kreeg. Die dag van 6 voedingen had hij de laatste om 21.00 en daarna heeft hij doorgeslapen tot  6.00 en heeft hij niet liggen rommelen tussendoor.

Zou het rommelen 's nachts toch al een teken van honger zijn na die 5 voedingen? M.a.w. zou het nog te weinig zijn wat hij dan binnenkrijgt? Hij weegt trouwens  inmiddels bijna 6 kilo (denk ik, want 3,5 week geleden woog hij 5,33 kilo).

Groetjes Femke (Moeder van Seth, 15-01-07)

hoi femke
onze boas van 5 weken krijgt nog nachtvoeding,dat is dan zijn 7e fles.hij word ook weleens onrustig snachts(pruttelen,kreunen)maar slaapt uiteindelijk toch weer in tot 1 of 2 uurtjes later.echt honger heeft hij dan nog niet,de 2e keer wel en dan krijgt ie.zo probeer ik t steeds verder te rekken tot helemaal niet meer(hopelijk)
groetjes kari

Hoi Femke,

Mijn meisje van 11 weken slaapt sinds 7 weken ook helemaal door. Ze krijgt ook volledige borstvoeding. Soms ligt ze ook wat te pruttelen, maar ik haal haar pas als ze echt begint te mopperen. Niet al het pruttelen hoeft honger te betekenen, toch? Ik heb ook wel gehoord dat ze vaak wakker worden en dan is het logisch dat ze geluid maken, toch?

Ze krijgt haar laatste voeding rond 10 uur, soms iets later. Ze slaapt tussen de 8 en soms zelfs 10 uur!! Dan ben ikzelf al wel een paar keer wezen kijken of ze al wakker is, hoor. Ik maak haar er niet wakker voor. Ik was ook wel wat onzeker de eerste paar keer toen ze zo lang doorsliep.

Het klinkt alsof je gewoon een tevreden baby hebt! Geniet ervan, zou ik zo zeggen. Amber woog vandaag 6,5 kilo en ze zit qua gewicht boven gemiddeld, dus verhongeren doet ze niet....

Groetjes Sophie

Terug
Bovenaan