5 of toch 4 flessen!

hoi

even een vraagje,
jens slaapt van 19.30 tot 7.00 door,
als ik de eerste fles om 7 uur geef, en om 19.30 wil eindigen met een papfles
zou ik om de 4 uur 4 flessen moeten geven,
maar 4 uur tussen een fles red hij meestal niet, ook al drinkt ie 220
en als ik du 5 flessen ga doen moet ik om de 3 uur weer een fles geven, maar is hij wel tevredener denk ik, en hoef ik niet zo te rekken

iemand een tip???

Hoi hoi,

Ik zit daar ook een beetje mee, al slaapt mijn dochtertje nog niet zo lang door, maar wel van 21.30 tot 7.30 en nu moet ik haar om 7.30 wakker maken, dus ga ik de laatste fles iets vervroegen. Ik geef nu elke 3,5 uur, ze heeft die vijfde fles toch nog wel (half) nodig. Ik heb besloten om telkens als ze smorgens nog slaapt, een half uurtje eerder savonds de fles te geven. Dan komen op een gegeven moment de laatste twee flessen wel erg dicht op elkaar en kan ik die misschien laten vallen.

Ik zou je aanraden om toch maar elke drie uur te geven als hij die vijfde fles echt nog nodig heeft en hij redt het niet met 4 uur ertussen. Dat zou ik gewoon doen. Hij geeft wel aan wat hij nodig heeft, toch?

Hoi Riana,

ik weet niet hoe oud je kindje is, maar ik liep tegen hetzelfde probleem aan toen mijn zoontje op de kop af vier maanden oud was. Toen ben ik hem tussendoor een fruithapje gaan geven, rond 10.00u en dan rond 12.00u weer een fles. Het schema ziet er inmiddels (2 weken later) bij hem zo uit;

07.30u melkfles
10.00u fruithapje
12.00u melkfles
15.00u melkfles
17.30u groentenhapje
20.00u papfles

Alle flessen zijn 200ml en met de groenten- en fruithapjes tussendoor gaat het prima. Ik merkte ook dat hij meer en vaker wilde eten en gelukkig dat hij 4 maanden oud was en ik dus bijvoeding kon gaan geven'.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Veel succes!

Groetjes

Hoi,

Maddox is maandag 19 weken en ruim 7 kilo en ik geef hem nog steeds 5 flessen van 200cc. Eerder kwam ik op de 4 flessen omdat ik hem om de 4 uur gaf en hij na de 4e fles wel doorsliep maar toch nog vrij onrustig was. Nu geef ik hem om de 3 uur een fles van 200cc en daar doet hij het prima op, hij is meer voldaan, dus heeft hij het volgens mij toch nog nodig. Soms geef ik hem wat fruit, maar nog niet zo veel. Ik denk dat als ik de groente en de fruit dagelijks ga toevoegen dat er uiteindelijk wel een fles afkan.

Groetjes,Petra

Terug
Bovenaan