5 paar handen nodig bij het luier verschonen !!

Beste mede-ouders,
Ik zit met het volgende. Mijn dochtertje is  10 maandenen zit vol met energie, ook op de commode. Hierdoor is het verschonen van een luier en het omkleden echt een vreselijk 'gevecht' geworden. Ik leg haar  op haar rug, maar ze draait ze meteen om naar het buik en staat op, het is nu natuurlijk onmogelijk om een luier te verschonen. Bovendien ligt ze enorm te trappen, waardoor het ook erg moeilijk wordt haar aan/uit te kleden.

Heeft iemand tips hoe ik het makkelijker voor mezelf en voor haar  kan maken????  Heel erg bedankt!
 
Hoi, ik heb niet echt een tip, maar ik zat me wel af tevregen of er geen luierbroekjes zijn voor haar?
Dat lijkt me iets makkelijker aandoen als ze gaat staan, vandaar.
verder zou ik het ook niet weten. kan me wel voorstellen dat het een gevechtkan zijn met zo'n deugniet, hihi!
 
Hoi hoi,

Hier doen we ook aan een partijtje sumoworstelen tijdens het luier verschonen!!
Stan doet dit ook ongeveer vanaf 10 maanden. Hij is nu 15 maanden en heeft zowaar een korte periode gehad waarin hij redelijk rustig bleef liggen tijdens het verschonen. Maar helaas is dit nu in geen velden of wegen meer te bekennen.
Tijdens het verschonen geef ik hem voorwerpen in de handen die hij anders niet mag hebben zoals een klokje, neusspray, potje chamodent pilletjes etc. Dit vindt hij soms interessant genoeg om even zonder draaien te blijven liggen. Dan kan ik snel de poep-billen afvegen. Meestal staat meneer al op de commode als ik de luier weer om wil doen. Dit gaat heel goed met een gewone luier.
Ik had eerst ook geprobeerd om hem met liedjes zingen e.d. stil te houden, maar dat lukte niet.
Een luierbroekje zou soms makkelijk kunnen zijn. Maar het gaat met name om de billen poepvrij te krijgen en dat gaat staande gewoon lastiger. Het staand een luier omdoen gaat hier prima. Trouwens, die broekjes zijn ook  duurder dan gewone luiers. Alleen in noodgevallen ga ik dus over op luierbroekjes.

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt. Mijn ervaring is dat ik tot nu toe gewoon erg creatief moet zijn in het aanbieden van afleiding tijdens het luier verschonen.

Groetjes Marieke
 
Hoi

Ons zoontje begon hiermee toen hij ong een half jaar was. Vreselijk gewoon. Toen hebben wij geprobeerd om heel consequent te zijn en telkens als hij begon te worstelen hem plat op zijn rug houden en zeggen: niet omdraaien op het aankleedkussen. Het heeft een weekje geduurd, maar nu doet hij het ook niet meer. Al 4 maanden niet (soms een dag wat minder, maar goed).

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes
Caroline
 
gaat over voor een tijdje! En soms komt het ook weer terug....Wat bij ons een beetje hielp, was om het aankleedkussen  met de kleine dwars te leggen. Dan sta je meer met  je gezicht echt boven hem, dan kun je ook wat meer rechtstreeks gekke bekken trekken, wie weet helpt het bij jullie ook
 
Hoi,
Mij is het gelukt om  mijn dochtertje  te laten  liggen door heel consequent, zoals één van de vorige schrijfsters, haar terug te draaien en te zeggen:  Nee, wachten. Je moet wel doorzetten want dat doen zij ook maar het is een kwestie van volhouden. Op den duur werd mijn dochtertje natuurlijk erg driftig dat het niet lukte maar na een tijd steeds maar terugdraaien gaf ze zich over. Ik zeg ook duidelijk "klaar" wanneer ze ook echt klaar is zodat ze weet dat ze weer van de commode af kan.
Ze blijft nu gelukkig liggen maar heeft altijd wel iets  in haar handen nodig voor de afleiding anders gaat ze alsnog weer draaien om naar iets te zoeken.
Succes!
 
Beste allemaal,

Heel erg bedankt voor de goede tips! Inderdaad probeer ik mevrouw af te leiden met wat  speelgoed, maar de dingen die in het kastje hogerop staan, zijn natuurlijk veeeeel leuker! Ik zal inderdaad  eens naar wat spannender dingen gaan zoeken.
Die luierbroekjes zal ik ook eens aanschaffen. Ik ben een beetje bang dat ik zo'n heel pak  koop en ze dan nooit gebruik. Beetje zonde van het geld.  Maar het moeilijkste is inderdaad die poepbibs schoonvegen. pffff. Soms grijpt ze  zelfs met haar handjes naar de bibs om eens even te voelen wat ik daar allemaal aan het doen ben. haha.
Wat betreft het streng toespreken: ik doe het vooral als ik mijn geduld behoorlijk begin te verliezen, maar ik geloof niet dat het veel effect op haar heeft.  Ik zal het eens proberen vol te houden met steeds dezelfde zin te  gebruiken. En inderdaad 'klaar' te zeggen als ze wel mag opstaan. Vind ik wel een goeie.

Nogmaals dank!        
 
Terug
Bovenaan