5 voedingen, niet om 23:00 uur

Hallo!

Mijn dochter is bijna 12 weken en sinds een paar dagen geven we haar de laatste fles van 23:00 uur niet meer omdat ze haast niet wakker te krijgen was en daardoor maar een paar slokjes dronk. Omdat ze nog niet aan de 6 kilo zit mogen we niet naar de vier voedingen. Toen ik de 23:00 uur fles gaf, gaf ik geef 200 cc per keer die ze, behalve om 23:00 uur dus, altijd opdronk. Nu geef ik om 7:00 uur de eerste en om 20:00 uur de laatste en de andere drie om de drie, drie en half uur maar nu drinkt ze ze bijna allemaal niet op (gem. 40-60 cc over) ik denk omdat er dan te weinig tijd tussen zit. Bovendien moet ik haar nu 's ochtends na de 7:00 uur fles wakker maken voor de tweede fles. Heeft iemand tips? Ik ben bang dat ik anders te weinig geef.

Groeten Floor
 
Hallo Floor,

Als   je fles steeds een uur later doet vanaf 7.00 uur zodat de laatste fles uitkomt om ongeveer 21.00 uur/22.00 uur.
Misschien gaat dat beter.

Groetjes Esther
 

Hoi Floor!
Wat een herkenbaar probleem! Bram dronk ook zijn laatste fles niet of nauwelijks, omdat we hem niet goed wakker kregen. Nu zitten wij al op 5 flessen per dag. Ik heb inderdaad gemerkt dat als je de laatste voeding iets vroeger doet het beter gaat. Hij slaapt dan  nog niet  zo vast. Overdag gewoon om de 4 uur en dan de avond fles een uurtje eerder...  Wij willen graag over op 4 flessen, maar dat is net zo moeilijk voor elkaar te krijgen, ik ben veel te bang dat hij dan te weinig krijgt. Maar dat kost ook even tijd denk ik....
Succes!
Groetjes Karen
 
Ik moest laatst ook even puzzelen, normaal kreeg theo om 6uur zijn eerste voeding maar mijn slaapkopje word nu pas rond 7 uur wakker en als ie dan nog niet wakker is dan maak ik hem wakker.
Hij is nu bijna 4 maanden en zijn schema is als volgt
7 uur eerste fles 200cc
10.45 180cc
14.30 180cc
18/18.15 180cc
21.00 200cc en dit is dan zijn laatste voeding
Ik heb er overdag 3 uur en 45 min. tussen zitten en tussen zijn ena laatste en laatste 3 uur omdat ie daarvoor gedouched heeft en dan is ie moe dan geef ik hem snel zijn fles en die drinkt ie dan ook helemaal leeg, dan nog even bij zijn moeder en dan rond 21.45 naar bed, zo kunnen wij ook lekker op tijd naar bed.
Hij drinkt overdag de flessen de ene keer wel leeg en de andere keer niet maar daar maak ik me niet druk over hij laat dan maar iets van 20cc staan.

groetjes monique
 
nog even dit.
Ik heb geprobeert om 4 flessen te geven maar dat trok ie nog niet.
Theo is een grote jongen hij is al 65 cm en weegt al bijna 7,5 kilo maar hij wou het niet, of misschien dacht ik dat ie het niet trok als ie 4 maanden is dan ga ik met groente en fruit beginnen dus dan probeer ik het gewoon weer met 4 flessen dan moet het wel lukken toch?
 
Alijn gaat meestal om 19:00 naar bed en krijgt zijn laatste voeding tussen 21:00 en 22:00 waarvoor we 'm wakker moeten maken. Als we dit later doen krijgen we 'm met moeite wakker, drinkt hij weinig en wordt ie absoluut niet vrolijk. Wij beginnen de dag meestal vroeg 06:00 (ivm werk) en kunnen  zo 4 uur tussen de voedingen laten zitten. de laatste voeding komt dan alleen wat eerder.

ALs ik niet hoef te werken laat ik Alijn lekker slapen en komt hij tussen 07:00 en 08:00 dan pas ik de rest van de dag het schema aan aan het tijdstip dat hij wakker wordt. Dit houd wel in dat ik elke voeding met ± 15 min moet vervroegen om weer goed uit te komen. Alijn lijkt er geen problemen mee te hebben.
 
Hai Floor,

Volgens mij "kennen" wij elkaar nog van het januari moeders forum of niet?  Je probleem is herkenbaar,  Isabelle is bijna 16 weken en we hebben hetzelfde. Haar voedingsschema  was:

6.30  uur 180cc
10.30 uur 180cc
14.30 uur 180cc  
18.30 uur 180cc
22.30 uur 180cc  

Maar nu moet ik haar vaak voor de fles van 18.30 uur en voor de fles van 22.30 wakker maken. Dit weekend heb ik haar een keer om 20.00 uur de laatste fles gegeven en toen werd ze de volgende ochtend pas wakker.

Ook ben ik dit weekend begonnen met een paar hapjes fruit (olvarit) peer en dat vind ze ook wel lekker. Maar ik geef dit nu voor de tweede fles, is dit goed of kan ik het beter op een ander tijdstip geven. En ik krijg het niet voor elkaar om meer voeding dan 180cc per keer te geven. Wel is Isabelle al 6460 gram. Wie heeft advies voor een goed schema (liefst met fruit ergens)


Ik zit dus met hetzelfde probleem

groeten,

Kim
 
Terug
Bovenaan