5 weken en naar oostenrijk...tips??!!

hallo dames,
ik zag al topics voor 1 jarigen maar die van ons is volgende week 5-6 weken en dan gaan we naar oostenrijk op vakantie voor een paar dagen.
hoe moet ik dat nu aanpakken? het is 8 uur rijden dus het kan echt niet achter elkaar.
waar ik vooral mee zit is het volgende:
moet ze echt al die tijd in de maxi-cosi?
hoe zit het met voeden?
en wat als het erg warm is?

ik hoop op tips!!
ohja: ik kolf ook nog, moet ik een handkolf halen om in de auto te kolfen?

groetjes martine
 
hi,

6 weken is nog wel een humpie zeg en dan is Oostenrijk best een eind reizen,   ook voor jezelf. misschien is het het makkelijkst om 's nachts te reizen. dan slaapt je kindje en is het niet zo warm.

 
Wel jong nog inderdaad. Maar een voordeel: ze slapen dan nog veel.
Je baby moet wel in de maxicosi, maar te lang in de maxicosi is niet goed voor het ruggetje. Maar een andere oplossing om te vervoeren is er niet volgens mij. Heb wel al ergens op een andere topic gelezen dat er veilige reiswiegjes te huur zijn die in de auto mogen. Alvast fijne vakantie en hoop dat het reizen goed gaat.
Owja: waarom kolven? je kan toch gewoon borstvoeding geven? Je moet toch wat vaker stoppen met de kleine.
 
Hoi Martine,

Ik heb een maxi cosy van het merk Mutsy. Het is de Mutsy traveller. Die kan helemaal plat (heeft 3 standen) en daardoor mogen ze er langer in liggen en dus handig voor langere auto ritten. Ik heb ze op marktplaats zie staan.
Een nadeel is dat hij zwaarder is om te  dragen dan de standaard maxi cosy.

Groetjes,
Linda
 
Oh meiden, het is echt niet erg hoor dat je baby een keer zo lang in de maxicose ligt!
Ik ben bevriend met een CBarts, die zegt als je je kind overdag continue erin hebt liggen is het slecht. Maar het is écht de veiligste manier van vervoeren hoor!
En een baby  van 5-6 weken is ídeaal om mee te reizen juist! Niks te jong. Ze kunnen wel wat hebben hoor! Het valt me op hoe voorzichtig iedereen is, zeker met de eerste, wat betreft heel veel dingen. Dat is verder wel een goed ding natuurlijk, maar je kunt het ook overdrijven! Ze zijn zo flexibel. Overdrijven is natuurlijk wat anders!
Wij konden met onze 8 weken oude zoon lekker 3 3,5 uren doorrijden. Perfect. Hup (ik gaf toen niet meer BV) de thermoskan warm water met een beetje koud erbij, konden we zo een flesje maken. En hij maar lekker slapen. Ideaal!
 
Hoi,

Zover ik weet is een enkele lange autorit ook echt niet slecht. De waarschuwing is vooral bedoeld om de maxi-cosi niet als wipstoeltje te laten gebruiken, wat vroeger nog wel eens gedaan werd.
Mijn dochter was 10 weken toen we naar Oostenrijk gingen, op wintersport, en dat ging prima. Ze is maar 45 minuten wakker geweest in de auto. Het jaar daarna was het veel lastiger!!
We hadden de reiswieg van de kinderwagen achter in de auto, zodat we erbij konden. Als we dan stopten dan kon ze daar lekker in liggen. Ze heeft een voeding gehad voor we weg gingen. En nog 2 keer onderweg, maar ze was natuurlijk wel iets ouder. Eerst kreeg zij voeding, dan dronken wij wat. Als laatste verschonen. We hebben dus weinig gestopt, maar we waren dan wel langer bezig. Als het lekker weer is kan je je kindje ook op een kleed neerleggen buiten.
Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben!!!
En die reiswiegen voor in de auto schijnen helemaal niet veilig te zijn. Ik heb toen wij voor het eerst gingen, 1 1/2 jaar geleden, het nagevraagd bij de ANWB, maar die test ze niet eens meer, omdat ze heel onveilig waren.

Groetjes
 
zo we zijn weer terug!
het ging supergoed! we hadden geprobeerd om een reiswieg te huren maar die waren al weg dus moest ze in de maxi-cosi. we hebben de eerste dag een paar uur gereden en toen in een hotel geslapen en de andere dag verder gereden. ze heeft eigenlijk de hele tijd geslapen en ook in oostenrijk deed ze het erg goed. ze veranderde niet van ritme en sliep 's nachts lekker door.
ik ben blij dat we het gedaan hebben want ook voor onszelf was het lekker om er ff tussenuit t ezijn.
dank jullie wel voor de tips!

groetjes martine
 
Terug
Bovenaan