5 weken en slapen

<p>Ik vroeg mij af hoe jullie het doen om je baby in slaap te krijgen. </p><p>mijn zoontje is 5weken uit en slaapt over het algemeen heel goed. alleen om in de avond in te slapen heeft hij heel veel moeite als hij eenmaal slaapt is het goed maar dit duurt dus best een tijd terwijl hij erg moe is. hij moet dan huilen en kan zijn slaap niet pakken.</p><p>Hoe pakken jullie het avond ritueel aan met een jonge baby? </p>

Je zou eens kunnen proberen om de baby iets eerder naar bed te doen misschien is ze al te moe en dan wordt in slaap vallen steeds lastiger. En anders inbakeren proberen? Ik ben zelf niet zo daarvan maar heb bij mijn tweede gebruik gemaakt van een love te dream swaddle me up en dit was echt amazing. Onze dochter wilde geen speentje en in dit zakje viel ze altijd heerlijk in slaap. Ze kon er ook mee op haar buikje liggen en omrollen. Ze is nu 8 maanden en slaapt nog steeds in de grootste maat. Het blijft sowieso altijd zo lastig hè met zo'n kleintjes m want ze kunnen je niet vertellen wat er aan de hand is, altijd maar gokken. En anders misschien onderstaande dingen eens proberen:

- Is de kamer donker genoeg
- Slaapt baby in prikkel arme omgeving
- is het maagje goed gevuld, misschien eens proberen iets meer te geven. Sommige baby's zijn heel hongerig
- vast ritueel, ik doe altijd (eten), badje en dan borstvoeding of laatste flesje. Zodat ze met een vol maagje en lekker moe naar bedje kunnen 

Ons zoontje van 3 weken kijkt soms nog zo wakker na een flesje dat ik heb soms alleen bij het flesje voor de nacht iets meer voeding geef, of alleen bijv 10 ml extra water. Maar alleen als hij echt nog te wakker is.. soms moet ik een paar keer terug voor z'n speen maar dan valt hij alsnog in slaap. Hij ligt sowieso iedere nacht in de Puckababy omdat hij heel erg met z'n armpjes zwaait waardoor hij zich wakker houdt maar met de puckababy valt hij rustig in slaap. 

Probeer idd een vast ritueeltje aan te houden.
Wij doen badderen, aankleden, op ons bed voeden en dan lekker in bed leggen. Ze gaan vanzelf dit ritueel herkennen en dan, zelfs als ze nog echt wakker zijn gaan ze lekker slapen

Terug
Bovenaan