5 weken en soms kramp, is dat normaal?

Hoi allemaal,

Ik ben volgens de termijn echo (nog maar) 5 weken zwanger. Ik heb sinds gisteren en vandaag regelmatig  kramp/steekjes in mijn onderbuik, vaak een beetje aan de zijkant (niet  continu overigens). Is dat normaal? Ik lees dat kramp  een teken  kan zijn van een miskraam dus maak me een beetje ongerust. Ik heb geen bloeding gehad.

Ik hoor graag jullie ervaring.

Groetjes Roelie

hallo
ik ben 5 weken en 1 dag vandaag
ik heb er ook last van krampen en steken zo lang er geen bloed bij zit hoef je nergens bang voor te zijn!
het is ook niet de hele dag door dat je last van je buik hebt het is bij mijn meestal savonds en dan ook maar een uurtje ofzo en dan is het over maar vertrouw je het echt niet zou ik even langs de dokter  gaan of informatie vragen hier over dat kan altijd   XXX JEANNET

Hallo

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik had ook veel last van steken onderin me buik, het zat meestal een beetje aan de zijkant. Tegen mij werd gezegd dat het bandenpijn is, doordat je baarmoeder groeit rekken die banden uit. Veel geluk en geniet van je zwangerschap.

Groetjes Wendy (31 wk,5 d)

Hoi,

Ook ik heb dat gehad, meteen vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was (5 wk) tot ongeveer een week of 10. Ik noemde het altijd 'zeur' want het is zo'n soort menstruatie gevoel in je buik. Maar het schijnt allemaal normaal te zijn.....

xx Syrah

Hoi Roelie,
De beginperiode is altijd wat onzeker. Die steken en krampen horen er over het algemeen gewoon bij. Zie het als een teken dat het daar binnenin nog steeds groeit. Het kan zelfs behoorlijk extreme vormen aannemen zonder dat er iets aan de hand hoeft te zijn. Bij mij deed het dit keer de eerste 10 weken zoveel zeer dat ik er van overtuigd was dat het vruchtje al overleden was. En dat terwijl dit mijn derde zwangerschap is!! Alles is gewoon goed gegaan.
Probeer je niet te veel zorgen te maken, ookal is dat niet helemaal te voorkomen. Straks als je 12 weken bent, kun je je iets geruster gaan voelen.
Liefs Ivy
Ps: die onzekerheid blijft trouwens voor de rest van je leven; dat heet moeder zijn!!

Hallo nogmaals,

Wilde jullie even bedanken voor jullie reacties. Voel me een stuk geruster. Echt een uitkomst zo'n forum.

Jullie ook allemaal gefeliciteerd natuurlijk en succes met de zwangerschap!

Groetjes Roelie

Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger. Ook ik heb 's avonds af en toe beetje last van steekjes in mijn onderbuik (ook aan de rechterkant). Ik dacht dat het van het eten was, want ik heb nogal gekruid eten op. Moet ik dus zowiezo wel beter op letten, maar ik maak me geen zorgen, want die steken zijn heel normaal.
Groetjes Jeanette

Hoi,

Ook ik heb   een beetje buikpijn en een echt opgezette buik.

Ben vandaag 5 weken zwanger en dit is mijn 4e zwangerschap.

En als het goed verloopt derde kindje.

Maar ik heb ook last van obstipatie.

En een rommeldec buik.

Heb de hele week in de tijd dat ik vrij had{kids op school}op de bank gelegen.

Heel erg moe ook veel en duiselig .

Maar dat schijnt weer aan mijn bloeddruk ook te liggen die nu erg laag is.

Wat ook normaal schijnt te zijn in zwangerschap.

ook erg koud erbij.

Ik kan mij dit niet meer herinneren van mijn andere zwangerschappen.

Mijn jongste is nu bijna 6.

Dus tijdje geleden.

Misselijk ben ik af en toe met vlagen.

Ik ben ook ongerust en bang maar dat komt ook omdat het bij mij een keer met 21 weken helemaal fout nog is gegaan.

Ondanks dat ik daarna twee moiie gezonde kindjes heb gebaard blijft deze angst.

Alles komt weer een beetje naar boven...

1 febr.mag ik voor het eerst naar de verloskundige en krijg ik mijn eerste echo.

Duurd nog zo lang....................

Liefs Roselien

Terug
Bovenaan