5 weken.....hoeveel voeding


Hallo,

Onze zoon is vandaag precies 5 weken. Hij weegt inmiddels bijna 5 kilo en is dus een flinke vent.

Hij krijgt inmiddels flesvoeding van Frisio. Op de verpakking staat  voor het gewicht 5 flessen per dag van 165 cc voeding. Tim krijgt nu 6 flessen per dag van 165cc voeding en als het aan hem zou liggen zou hij er ook zo 7 leeg tutteren.

Kan ik nu het beste wat meer per fles gaan geven zodat hij wat meer tevreden is met 6 flessen en misschien  naar de 5 flessen gaat??

Hoeveel en hoevaak  geven jullie ongeveer bij 5 weken.  
 
Hoi mama van Tim,

5 weken is denk ik nog beetje te vroeg om 5 flessen te geven.
Tenminste bij mij op het CB vonden ze dat ik Daan iets te vroeg op 5 flessen had en dat was met  9 weken. Ze zeiden wel dat als hij het zelf niet erg vind maakt het niet uit, maar meestal gebeurt het met een week of 12.

Met 5 kilo drinken ze inderdaad 165 cc. Daan woog met 10 weken net geen 5 kilo en moest ook 165 cc. Maar geef hem wel meer omdat ie altijd honger heeft (hij krijgt nu zelfs voeding voor hongerige baby)

Als je fles achterwege wilt laten proberen steeds wat langer tussen de flessen te laten, maar maximaal 4 uur..

Omdat een baby maar maximaal 1000 cc per dag aan voeding mag, kan je ook gewoon wat extra water in de fles doen, zodat je niet meteen aan het maximale met voeding zit, zo heb je nog wat ruimte. Want als ie wat ouder is, wil die waarschijnlijk ook wat meer eten.

Groetjes,

Jacqueline
 
Terug
Bovenaan