5 weken oud en lijkt nu al onverzadigbaar! HELP!!

hoi hoi,

Mijn zoontje is nu  precies 5 weken oud en krijgt op aanraden van het CB 5 x 135 cc voeding per dag (120 cc + 4 schepjes) ook komt hij nog 1x in de nacht zo rond 03.00 uur.

Nu gaf ik heb voordat ik vorige week voor het eerst naar het CB was geweest 6x 135 cc per dag (en dan 1x 135 cc in de nacht) maar hij dronk het flesje nooit helemaal leeg. dit was véél te veel zeiden ze!! OEPS!

Op het CB zeiden ze dat we nog maar 5 voedingen moesten gaan geven (om de 4 uur) omdat hij boven de 4 kilo zat (4170 gram) en eigenlijk vond ze   135 cc klaargemaakte voeding té veel en moest eigenlijk terugzakken naar 100 à 110 cc klaargemaakte voeding per flesje....

maar ik merk dat ik (tegen het advies in) toch écht 135 cc moet geven en die drinkt ie inmiddels binnen 10 minuten op, heb ook het gevoel dat hij nog niet genoeg heeft gehad hoewel hij wel echt tot aan het randje vol zit, hij lijkt gewoon nog niet verzadigd te zijn. Om de 4 uur de fles is nu echt bijna niet te halen en we moeten het laatste half uur (soms uur) het continue rekken met zijn speentje. (deze eet hij dan bijna met schildje en al op!!)

hoe kan ik hem een verzadigder gevoel geven? Ik las al iets over rijstebloem maar eerlijk gezegd weet ik helemaal niet hoe dit werkt en wanneer je dit mag gaan toevoegen aan de fles. en wellicht is hij hier nog veel te jong voor??

Alle adviezen zijn welkom!!

hoi hoi
ik zou doen waar jij je het beste bij voelt ik zou alleen geen pap geven nog niet ik denk dat dat te zwaar voor zijn darmen is was je wel kan doen is 10 cc exstra water bij de fles doen maar ik denk eerder jou zoontje zuig behoefte heeft hij heeft de fles zo snel leeg probeer is een speen na het eten of geef de fles in delen dat je tussen door ff rust mocht dat niet werken zou ik nog maals het cb vragen en   een kind bouwt zelf de flessen af waneer die daar behoefte aan heeft zou   daar nie te veel met cb na luisteren hoop je er iets aan heb liefs carola

hoi

dat hadden wij ook!
ik ben toen zonder overleg met het cbr overgestapt voor voeding voor hongerige baby's..
en toen was de 4 uurtjes makkelijk te doen!
ik had het wel is gevraagd op het cbr maar die vonden het niet nodig,maar hun zien onze zoon maar 5 min en ik zit thuis met een huilend kindje wat honger heeft..
bij ons is het goed gegaan.nu is hij 6 maanden en krijgt hij gewoon standaard.. alleen voor de nacht nog voor hongerige baby's en als die op is gaan we ook standaard doen..
succes ermee..

Rijstebloem zou ik echt nog niet doen hoor. Mag pas vanaf 4 maanden en tussen 5 weken en 4 maanden zit nog een aardig verschil.
Op het pak staat trouwens (heb even gespiekt) dat 4 tot 5 kilo ze 5 voedingen van 165 mogen.
 5 x 165cc is 825cc.
6 x 135 cc is 820.
Dit is wel het maximale maar hij zit er dus nog onder. JE schreef ook dat hij soms de fles nog niet leegdronk.

Merel nu bijna 4 maanden kreeg tot  5 weken geleden ook nog gewoon 6 voedingen hoor.
Ze woog toen al ruim 5 kilo.
Haar maag kon toen gewoon geen grotere voedingen aan dan 150cc als ik meer gaf spuugde ze alles onder.

Ik had gewoon uitgerekend hoeveel ze maximaal op een dag dronk en dat door het aantal voedingen gedeeld.
Werkte prima.
Daarna langzaam het tweede ochtendflesje(Ze sliep namelijk al wel de nacht door) steeds iets minden en bij de andere flessen er een voor een een beetje bij.
Op het laasts kreeg ze 5 voedingen van 180 en een van 60.
Nu heeft ze gewoon 5 voedingen van 200.
Die ze wisselend wel of niet helemaal opdrinkt.
Ze laat ook zo rustig 100 cc staan.

Wat ik bedoel te zeggen is het gaat niet om de grote van de voedingen die je geeft maar hoeveel ze totaal in de 24 uur krijgen.
Zolang dat onder het maximum van de advieslijst blijft is er niks aan de hand.

mijn dochtertje is nu 4,5 weken oud en krijgt 7 keer een voeding van 120 en ook voor hongerige baby's maar daar heeft zij soms nog niet genoeg van maar ik kreeg het advies als ze een keer om de 2 uur komt en ze heeft honger dan mag ik haar gewoon geven,dit moet natuurlijk niet altijd zo zijn,maar mijn dochter heeft ook zuigbehoeften maar wilt geen speen alleen mijn pink,dus soms zit ik een uur met mijn pink in haar mond.

Hoi,
Rijstebloem zou ik zeker niet geven, mag pas vanaf 4 maanden en kunnen zijn darmpjes niet aan. Je zou de laatste flessen kunnen gaan geven met half normale voeding en half voeding voor hongerige baby's, misshien is dat de oplossing. Wat je ook kunt proberen is om een kleinere speen te kopen op de fles, dan doet hij langer over de fles en is zijn zuigbehoefte ook weg.
Succes!!
Groetjes,
Floor

mijn zoontje is nu van maandag twee weekjes, ook hij heeft heel veel honger, zelf met forte voeding konden we het niet redden en elk half uur honger, wij geven nu 5 voedingen van 165 ml met 1,5 schepje extra voeding erin . nu gaat het goed om ca de vier uur meld hij zich.nu heeft hij een voldaan gevoel en is hij een stuk rustiger.
Luister naar je eigen gevoel,
 zelf heb ik niet veel met het cb.
bij mijn eerste kregen we er geen eten in tot ze twee was, altijd zondevoeding. nu een tweede die altijd honger heeft.

groetjes monique

Luc weegt nu ook 4200 gram [10-12-2007]
isa 12-9-2005

hallo, wij hebben 2 kinderen een zoon van bijna 3 en een dochter van bijna 6 maanden.
Luuk was ook onverzadigbaar en wij zijn toen overgestapt op nutrilon forte voor hongerige babies. Dit ging beter maar we hebben hem ook altijd meer moeten geven dan het CB aangaf. Bij onze dochter Mirte hetzelfde verhaal. Nooit genoeg en op een gegeven moment kwam ze om de 2 uur! met moeite. Snel overgestapt op forte en toen ging het al wat beter. We hebben haar zelf laten bepalen in welk schema ze wil zitten met eten en geen schema van het CB aangehouden. Met 3 weken sliep ze door en na 2 maanden zat ze al op 4 voedingen. Dit vond het CB ook wat vroeg want ze was nog maar zo klein. Omdat ze gewoon niet wakker werd voor de voeding mochten we hiermee toch doorgaan zolang ze maar aan de 800 cc per dag kwam. Nou dit was een makkie voor haar. Gemiddeld drinkt ze nu 230 cc per voeding en nog een fruithap vanaf 4 maanden, er gaat dan ook een hele appel met soms een halve banaan in! sÓchtends heeft ze wel honger en drinkt dan vaak een flesje van 265cc de rest van de dag 230cc gemiddeld. Er zijn heus wel dagen bij dat ze minder drinkt maar dat haalt ze dan een andere dag wel weer in. Misschien dat het komt omdat het ons tweede kindje is dat we er iets makkelijker mee omgaan. Zolang het kind er goed op doet en geen last krijgt van krampjes ed kun je volgens mij best wat meer geven. Wij zijn er ondertussen wel aan gewend dat onze kinderen meer eten dan gemiddeld. Dit gaat wel weer over als ze echt met de pot mee gaan eten. Misschien verbruikt je kindje wel meer omdat hij heel actief is. Onze dochter is continue in beweging als ze wakker is, ze verbruikt dus ook veel. Sinds we haar ook zelf laten bepalen wanneer ze haar fles wilt drinken is ze ook beter gaan slapen overdag. Ik denk dat je gewoon goed naar je kindje moet kijken hoe hij op dingen reageert en de adviesen van het CB als leidraad moet gebruiken en eruit moet halen wat je zelf belangrijk vindt. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en dat het snel beter gaat.

Groeten uit Breda

Terug
Bovenaan